کسری بودجه آمریکا چقدر است؟

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiوزارت دارایی آمریکا
وزارت دارایی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دارایی آمریکا از میلیاردها دلار کسری بودجه آمریکا صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش مشترک استیون منوچین وزیر دارایی آمریکا و میک مالوینی  رئیس اداره مدیرت بودجه کاخ سفید آمده است که

کسری بودجه ایالات متحده امریکا با افزایش 17 درصدی از مرز 779 میلیارد دلار گذشت و به بالاترین حد در شش سال اخیر از سال 2012 رسید.

این میزان کسری بودجه که بالاترین رقم در شش سال اخیر است، به دلیل تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای کاهش مالیات ها و در نتیجه بالارفتن بدهی دولت به منظور تامین هزینه ها به وجود آمده است.

تأمین بودجه پنتاگون با استفاده از روسیه - اسپوتنیک ایران
تأمین بودجه پنتاگون با استفاده از روسیه

وزارت دارایی امریکا در روز دوشنبه اعلام کرد، کسری بودجه امریکا برای سال مالی 2018 که در تاریخ 30 سپتامبر به پایان رسید بالغ بر 779میلیارد دلار بود که بالاترین کسری از سال 2012 به این طرف و 113 میلیارد دلار بیش از سال مالی قبل است.

 بر اساس گزارش این وزارت، این کسری 3.9 درصد تولید ناخالص داخلی امریکا را تشکیل می دهد. در مقایسه میزان کسری در سال 2017، 3.5 در صد تولید ناخالص داخلی این کشور بود.

 وزارت دارایی امریکا در بیانیه ای اعلام کرد که درآمدهای مالیاتی کمی افزایش یافته است که این هم تا اندازه ای به دلیل دریافت مالیات بیشتر از اشخاص حقیقی ممکن شده است که با درآمدهای مالیاتی کمتر از شرکت ها جبران شد. میزان مخارج عمومی به 127 میلیارد دلار رسیده است که بخش عمده آن به بازپرداخت بدهی مربوط می شد. بدهی عمومی در سال مالی گذشته به میزان یک تریلیون دلار افزایش یافت و به کل 15.75 تریلیون رسید که 779 میلیارد آن صرف تامین مالی کسری بودجه گردید.

بر اساس اطلاعات وزارت خزانه داری امریکا، بودجه اختصاص داده شده به برنامه های نظامی در سال مالی یاد شده با افزایش 6 درصد به 601 میلیارد دلار رسیده و همزمان بودجه امنیت ملی با 35 درصد افزایش 68 میلیارد دلار اعلام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала