معاون رئیس جمهوری ایران خبر از دلار زیر 7000 تومان داد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر معاون رئیس جمهوری ایران خبر از دلار 7000 تومانی داد
معاون رئیس جمهوری ایران خبر از دلار 7000 تومانی داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور ایران گفت: بر اساس برآوردهای بدست آمده قیمت دلار باید زیر هفت‌هزار تومان قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور ایران گفت: بر اساس برآوردهای بدست آمده قیمت دلار باید زیر هفت‌هزار تومان قرار گیرد.

او در ادامه افزود: توقع این بود که شرکت‌های بزرگ ما و هم بخش خصوصی در استفاده از ارز به منافع ملی بیش از منافع زودگذر خود توجه داشته باشند. متأسفانه بخش خصوصی و شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی خیلی ملاحظه محدودیت‌ها را نکردند و در شرایط دشوار کشور با سیاست‌های دولت همراه نبودند. علی‌رغم تمهیداتی که انجام خواهیم داد، تحریم‌ها در تخصیص میزان منابع و بودجه دستگاه‌ها بی‌تأثیر نخواهد بود. چارچوب‌هایی برای صرفه‌جویی در کشور از سوی دولت ابلاغ خواهد شد و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید آن را با دقت و وسواس رعایت کنند. دوره نخست تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان مرداد ماه آغاز شد و مرحله بعد هم 13 آبان آغاز می‌شود، اگر با تصمیم و سیاست‌های اتخاذشده از این شرایط عبور کنیم آمریکا به این نتیجه خواهد رسید که این اقدامش تأثیرگذار نیست.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

اولین دور تحریمها علیه ایران در بخش خودروسازی ایران و همچنین تجارت طلا و دیگر فلزات در اوایل ماه اوت بازگردانده شد.

دور دوم تحریم های علیه ایران مربوط به بخش انرژی ایران، معاملات مربوط به مواد خام هیدروکربنی و معاملات مربوط به بانک مرکزی ایران خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала