انتقاد روحانی از هیلی+عکس

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiروحانی
روحانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی هیلی را به دلیل سخنانش در باره عمل تروریستی اهواز مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیکی هیلی نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل متحد را به دلیل سخنانش در خصوص عمل تروریستی اهواز مورد انتقاد قرار داد.

مدتی قبل هیلی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» به اتهامات ایران در رابطه با شرکت آمریکا در عمل تروریستی اهواز پاسخ داده و به روحانی توصیه کرده بود بیشتر به آنچه در کشورش رخ می دهد توجه کند.

روحانی در توییتر نوشت:«نماینده رسمی آمریکا در سازمان ملل در باره عمل تروریستی در اهواز سخنان نا مطلوبی ایراد کرد و دولت ایران را مسئول این عمل تروریستی نامید. اگر ما همینگونه در باره عمل تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا صحبت کنیم، آمریکایی ها چه فکر خواهند کرد؟»

شایان ذکر است که در روز 22 سپتامبر، 30 دقیقه پس از آغاز رژه نیروهای مسلح مستقر در اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، ناگهان چند نفر از میان جمعیت به مردمی که در حال مشاهده رژه بودند، تیر اندازی کردند. گفته می‌شود که دو نفر با اسلحه گرم پس از تیراندازی به سمت مردم قصد تیراندازی به سمت جایگاه را داشتند که توسط نیروهای مسلح مضروب شدند. در این حمله تروریستی دست کم 24 تن کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.

کشف هویت عاملان حمله تروریستی اهواز - اسپوتنیک ایران
کشف هویت عاملان حمله تروریستی اهواز

آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران اعلام کرده بوده که کشورهایی که تحت رهبری آمریکا عمل می کنند مسئول عمل تروریستی در رژه نظامی در اهواز هستند.  محمد جواد ظریف وزیرخارجه ایران تأکید نمود که مسئولیت این عمل تروریستی به عهده «حامیان منطقه ای تروریسم و مشاوران آمریکایی آنهاست».

در نیروهای مسلح ایران اعلام شد شبه نظامیانی که دست به این عمل تروریستی زدند با آمریکا و اسرائیل در ارتباط هستند.
ساعاتی پس از این حادثه خبرگزاری ایرنا گزارش داد که گروهک «الاحواز» مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت اما گروهک تروریستی داعش* نیز با انتشار ویدئویی مسئولیت این مله تروریستی را بر عهده گرفت.
*گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала