ابربحران سال 2020 جهان

© Fotolia / Andrey Burmakinبحران مالی
بحران مالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابربحران سال 2020 می تواند طوفان مهیبی به پا کند.

به گزارش اسپوتنیک، در بانک JPMorganChase آمریکا، اعلام کردند که در سال 2020 ، جهان با تکان های شدید اقتصادی مواجه خواهد شد.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که هرج و مرج همگانی و مشکلات تولید مواد غذایی دنیا را فراخواهد گرفت.

دهسال پیش بحران مالی جهانی که به رکورد طولانی مدت انجامید باعث فروپاشی بزرگترین بانک سرمایه Lehman Brothers شد. از آن زمان به بعد، کارشناسان مالی مدل های مختلفی را طراحی می کنند تا با کمک آن ها بتوانند زمان و مقیاس رکورد جهانی را مورد ارزیابی قرار بدهند.

در بانک JPMorgan Chase بر طبق مدل خود محاسبه کردند که بحران بعدی در سال 2020 رخ خواهد داد. این پیش بینی ها با توجه به شاخص هایی مانند ادامه رشد اقتصادی و رکوردهای بعدی و سرمایه های شرکت های بزرگ، ارزش دارایی و سطح نوآوری های مالی انجام شده است.

تحلیلگران بانک  یادآور می شوند که در زمان بحران مالی جهان در سال های 2008-2007 فروپاشی بازار سهام به ثبت رسید.

بحران اقتصادی ، پاشنه آشیل مقامات سعودی است - اسپوتنیک ایران
بحران اقتصادی ، پاشنه آشیل مقامات سعودی است

اما بحران مالی آینده به آن اندازه بزرگ مقیاس نخواهد بود، زیرا ارزش دارایی ها در کشورهای در حال توسعه  بمراتب پایین تر از سال 2008 است.

در بانک JPMorgan Chase به ویژه در خصوص تکان های اجتماعی هشدار می دهند. بر خلاف بحران دهسال پیش، عواقب بحران جدید از نظر تکان های اجتماعی از جمله در آمریکا بیشتر خواهد بود که از سال 1968 رخ نداده بود.

اینترنت و رسانه های اجتماعی که گروه های مختلفی شکل می گیرند و حوادث سیاسی مانند انتخابات در آمریکا و « Brexit» — خروج بریتانیا  از اتحادیه اروپا، روغنی است که بر آتش ریخته می شود.

تحلیلگران متذکر می شوند که اگر بانک های مرکزی بتوانند  مانع از کاهش شدید ارزش دارایی ها بشوند، احتمال آن خواهد رفت که اوضاع تا حد دهسال پیش غم انگیز نشود. در غیر اینصورت افسردگی شورش و دیگر «تغییرات بسیار مخرب» در انتظار جهانیان خواهد بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала