عرضه ارز مسافرتی و دانشجویی در ایران

© Flickr / Ensie & Matthiasبانک مرکزی ایران
بانک مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانک های عامل مجازند نسبت به فروش و پرداخت ارز دانشجویی اقدام کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، بانک مرکزی ایران اعلام کرده است که بانک‌ها مجازند از محل ارز‌های خریداری‌ شده، با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی و دانشجویی به نرخ بازار و با اخذ مدارک مورد نیاز، اقدام کنند.ه گزارش روز سه شنبه ایرنا، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک ها مجازند در سطح شعب داخل شهر، با دریافت مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر ایران، بلیط‌ مسافرت هوایی و ویزای کشور مقصد (کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) اقدام و این مدارک را برای نظارت بازرسان بانک در سوابق خود نگهداری کند.

همچنین بانک های عامل مجازند نسبت به فروش و پرداخت ارز دانشجویی اعم از شهریه و اقامت به نرخ بازار با اخذ مدارک مثبته شامل تاییدیه وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (حسب مورد)، صورتحساب دانشگاه محل تحصیل که اصالت و اعتبار آن از سوی نمایندگی ایران در کشور محل تحصیل تایید شده باشد، اقدام کنند.

بانک مرکزی یادآور شده است: به منظور دریافت تائیدیه وزارتخانه‌های ذیربط برای ایجاد دسترسی به سامانه‌های مربوطه، هماهنگی‌های لازم را با این وزارتخانه‌ها به عمل آورند.

در رابطه با فروش و پرداخت ارز مسافرتی و دانشجویی نیز، اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز تنها از یک منبع اعم از بانک یا صرافی مجاز، الزامی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала