سوئیفت اروپایی

© REUTERS / Stefanie Loosهایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان
هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اروپا سوئیفت اروپایی طراحی می شود.

به گزارش اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان اعلام نمود که کار روی ساخت سیستم پرداخت مستقل در اروپا آغاز شده است، اما اجرایی شدن آن کار آسانی نخواهد بود.

وی گفت:«ما باید حاکمیت و استقلال اروپا را در سیاست تجاری، اقتصادی و مالی تحکیم بخشیم. این کاری دشوار خواهد بود اما اجرای آن کلید خورد. ما در صدد ساخت سیستم پرداخت هستیم که مستقل از سیستم سوئیفت باشد».

سوئیفت یک انجمن تعاونی غیرانتفاعی است که در ماه مه 1973 میلادی توسط 239 بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه‌اندازی گردید و هدف از آن جایگزینی روشهای ارتباطی غیر استاندارد کاغذی یا از طریق Telex در سطح بین‌المللی با یک روش استاندارد شده جهانی بود.

تلاش بزرگترین بانک ایتالیا برای ادامه همکاری با ایران - اسپوتنیک ایران
تلاش بزرگترین بانک ایتالیا برای ادامه همکاری با ایران

درحال حاضر بیش از 9700 (عنوان) بانک و مؤسسه مالی در 209 کشور جهان عضو آن انجمن می‌باشند.

مرکز اصلی شبکه سوئیفت در کشور بلژیک بوده و طبق قوانین آن کشور عمل می‌نماید و کشورهای آمریکا، هلند، انگلیس و هنگ کنگ به عنوان مراکز پشتیبان اعضا فعالیت دارند. سوئیفت در هر کشوری دارای یک SAP یعنی نقطه دسترسی به سوئیفت می‌باشد که توسط مؤسسه سوئیفت کنترل می‌شود. (در ایران SAP در بانک مرکزی واقع گردیده‌است). سیستم سوئیفت جهت ارسال و دریافت هرگونه پیام ارزی در بین واحدهای ارزی بانکهای داخل کشور و بانکهای خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که قصد دارد از مناسبت "سال آلمان" در آمریکا که قرار است از 3 اکتبر آغاز شود، به منظور معرفی سیاست خارجی جدید در قبال آمریکا استفاده کند.

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به روابط کشورش با آمریکا گفت: زمان آن رسیده که ما مجددا شراکت دو سوی اقیانوس اطلس را به شیوه‌ای هوشیارانه، انتقادی و حتی با انتقاد از خود مورد ارزیابی قرار دهیم.

پیش از این هایکو ماس طی مقاله ای که در روزنامه Handelsblatt منشر شده بود، اشاره کرد که آمریکا و اروپا سالیان متمادی است که از یکدیگر فاصله می گیرند و منافع مشترک آنها به مرور از بین می رود.

وزیر خارجه آلمان گفت: روابط عادی سازی روابط با آمریکا، پیش از ریاست جمهوری دونالد ترامپ آغاز شده است.

وزیر خارجه آلمان درباره برقراری ارتباطات جدید با واشنگتن را همکاری متعادل و متقابل دانست و هدف اصلی سیاست خارجی آلمان، ایجاد اروپایی قوی و مستقل خواند.

وی افزود: آلمان نیاز به یک "شراکت تعادل یافته" با کاخ سفید دارد تا هر زمان که آمریکا عقب نشینی کند از وزنه خود استفاده کند.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала