آغاز صادرات نفت عربستان از تنگه باب المندب

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز صادرات نفت عربستان از تنگه باب المندب
آغاز صادرات نفت عربستان از تنگه باب المندب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی تصمیم گرفت صادرات نفت از طریق تنگه باب المندب را آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک، عربستان سعودی تصمیم گرفت از روز شنبه (4 ماه اوت 2018) صادرات نفت از طریق تنگه باب المندب را آغاز کند که پس از حمله به تانکر سعودی در روز 24 ژوئیه صادرات از آن طریق متوقف شده بود.

خالد الفالح وزیر انرژی و صنعت و معادن عربستان در این خصوص گفت:«عربستان سعودی تصمیم گرفت صادرات نفت از طریق تنگه باب المندب را از روز شنبه آغاز کند».

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ائتلاف عربی در حال مبارزه با شورشیان یمن اطمینان داد که جهت تضمین امنیت عبور تانکرها منتها تلاش خود را به انجام برساند.

بخش اعظم مسیر بازرگانی بین المللی که شامل مواد انرژی زا و خوراکی است از طریق تنگه باب المندب که دریاهای سرخ و عربی را بهم پیوند می دهد، عبور می کند.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی  ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی  قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала