چرا باید به اعداد زیر بطری آب معدنی دقت کنیم +ویدئو

© Flickr / laszlo-photoچرا باید به اعداد زیر بطری آب معدنی دقت کنیم +ویدئو
چرا باید به اعداد زیر بطری آب معدنی دقت کنیم +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عددی که در زیر بطری آب نوشته می شود، حاوی اطلاعات مهمی است که باید از آن آگاه بود.

به گزارش اسپوتنیک، امروزه با افزایش جمعیت و کاهش سرانه ‌ی ذخیره‌ی منابع آبی، بحران آب به عنوان یکی از معضلات بزرگ جهانی مطرح شده است. در بسیاری از کشورهای دنیا، مهم ‌ترین علت گرایش به مصرف آب بسته ‌بندی‌ شده این است که مردم به دلیل احتمال وجود ترکیبات مضر در آب‌های کلرزنی یا گندزدایی شده، تمایل به مصرف آن ندارند.
این مسأله حتی در کشورهایی که شبکه آب ایمن و مناسب دارند نیز دیده می‌شود. در کشورهای در حال توسعه نیز مهم‌ترین علت مصرف آب‌های بسته‌ بندی ‌شده پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ناشی از مصرف آب آلوده است. اطمینان از سلامت آب‌های معدنی مصرفی در جامعه اهمیت ویژه‌ای دارد. ولی این اطمینان می تواند به چه قسمتی تمام شود؟
در ویدئو و تصاویری که توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود می توان مشاهده نمود که چرا باید به عددی که در زیر بطری های بک بار مصرف آب نوشته می شود توجه کرد.

به اعداد زیر بطری توجه کنیم

Публикация от Mr. Pers (@mister.pers) Июл 22 2017 в 3:07 PDT

این اعداد نشان دهنده قابل بازیافت بودن یا نبودن این بطری ها است. عدد 1 بدان معناست که به خاطر وجود ترکیبات پلی اتیلن نباید بیشتر از یک بار مورد استفاده قرار گیرند. از میان اعدادی که در زیر بطری ها نوشته می شوند، تنها اعداد 2، 4 و 5 نسبتا ایمن هستند و اگر به خوبی ضدعفونی و شستشو شوند می توانند چند بار مورد استفاده قرار گیرند.

کاربران بسیاری با انتشار تصاویری در رابطه با بطری های آب معدنی می نویسند که باید حواسمان به آنچه که می نوشیم باشد.

آیا می دانستید؟ نوشیدن آب روزانه می تواند سلامتی شما را تضمین کند. اما یک خطر در همین مسیر ممکن است شما را تهدید کند. نوشیدن آب درون بطری های پلاستیکی بسیار مضر است. مخصوصا بطری هایی که بیش از چهار هفته آب درون آنها مانده باشد. ساختار بطری های پلاستیکی بطری های آب که از جنس پلاستیک ساخته شده اند ترکیبی از پلی اتیلین ترفتالات می باشد. این ماده در مسیر تولید هنگامی که حرارت داده شده است یک ماده شیمیایی به نام آنتیموان تولید می کند. مادامی که آب درون بطری ها برای مدت طولانی می ماند، گرمای محیط می تواند سبب تحلیل این ماده خطرناک در آب شود. به طور کلی پلی اتیلین ترفتالات از خطرناک ترین ماده های شیمیایی برای بشر محسوب می شود. ترکیبات این ماده با آب برای سلامتی انسانها به خصوص کودکان بسیار بسیار مضر است. مصرف آب مانده درون بطری های پلاستیکی از پر ضررترین مایعات محسوب می شود. نوشیدن این آب نه تنها به سلامتی شما کمکی نمی کند بلکه سبب بروز بدترین حالات در سیستم بدن شما خواهد شد. #دکترسبوس #آب #آب_معدنی #بطری #بطری_پلاستیکی #پلاستیکی #شیمیایی #سلامت #نوشیدنی #مضر #بطری_آب #بدن_سالم

Публикация от دکتر سبوس — Doctor Saboos (@doctorsaboos) Янв 22 2017 в 7:56 PST

آب عرضه شده در بطری خواص یا فواید اثبات شده‌ای نسبت به آب لوله‌کشی ندارد از آن بدتر در بسیاری از مواقع مقادیر نیترات و نیتریت بیشتری دارد که سرطان ‌زا و خطرناک است از سوی دیگر بطری‌های پلاستیکی سمی به نام آنتیمونی در آب آزاد می ‌کنند که موجب سرگیجه، افسردگی و حتی مرگ می‌ شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала