روسیه برای ساخت سکوی حفاری نفتی برای ایران در دریای خزر آماده است

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه برای ساخت سکوی حفاری نفتی برای ایران در دریای خزر آماده است
روسیه برای ساخت سکوی حفاری نفتی برای ایران در دریای خزر آماده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر عامل شرکت "کراسنیه باریکادی" روسیه بر آمادگی این شرکت برای ساخت سکوی حفاری نفتی برای ایران در آب های عمیق دریای خزر تاکید کرد.

عمق زیاد آب در دریای خزر در نواحی جنوبی ساحلی ایران به بیش از یک هزار متر می رسد و نبود فن آوری های لازم در ایران برای اکتشاف در آب های عمیق مانع اجرای برنامه اکتشاف نفت در این منطقه می باشد.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، آلکساندر ایلییچوف مدیر عامل شرکت "کراسنییه باریکادی" در مصاحبه با این خبرگزاری با اشاره به این که پیش از این مذاکراتی با طرف ایرانی برای نصب سکو در آب های عمیق دریای خزر انجام شده شود که به نتیجه نرسید، گفت: "ما آمادگی داریم که پیشنهادات جدید را بررسی کرده و همکاری در این زمینه صورت گیرد".
وی خاطر نشان کرد که این شرکت تاکنون پروژه هایی را برای کشورهای حاشیه این دریا اجرا کرده است.

شرکت "کرانسییه باریکادی" شنبه قرارداد ساخت پنج دکل حفاری دریایی با هدف اکتشاف و استخراج نفت در میدان های نفتی و گازی خلیج فارس را به ارزش یک میلیارد دلار با شرکت های ایرانی امضا کرد.
مدیر عامل شرکت روسیه گفنت گه بر اساس این قرارداد، بخشی از تجهیزات در روسیه ساخته شده و سپس به بندرخرمشهر در ایران منتقل شده و تکمیل می شود.

به گزارش "ایرنا"، 85 درصد ارزش این قرارداد یک میلیارد دلاری توسط طرف روسیه تامین می شود، این دکل ها قرار است در مدت دو سال در خرمشهر ساخته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала