افزایش ارتباط و فعالیت استانهای ایران با مناطق مختلف روسیه

© Flickr / Blondinrikard Fröbergانتصاب اولین سفیر سنی ایران
انتصاب اولین سفیر سنی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیات 52 نفره شامل مقامات استانی و تجاری –صنعتی استانهای کردستان ، مرکزی و چهارمحال بختیاری که به منظور بازدید از توانمندیهای تجاری و صنعتی روسیه به این کشور سفر نموده است ، با مهدی سنایی سفیر کشورمان در مسکو در محل سفارت ملاقات نمودند .

به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، در این ملاقات نمایندگان به همراه چند نفر از صاحبان صنایع و تجارت هر استان طی سخنانی به توانمندیهای استان خود در زمینه تولید کالا در کشور و نیز صدور کالا و محصولات به روسیه و نیز بازگو نمودن نیازمندیهای مورد نظر استان خود و نیز همکاری در زمینه های صنایع و کشاورزی و سرمایه گذاری و کار مشترک با روسیه پرداختند.

در ادامه دکتر سنایی اظهار داشت که امروزه در روسیه شرایط جدیدی برای کار آغاز شده است. با آغاز تحریمهای غرب ،دولت یازدهم با سیاستهای واقع بینانه خود در نظر دارد از شرایط و وضعیت موجود استفاده کرده و در تمامی زمینه ها شرایط همکاریهای هرچه بیشتر با روسیه را فراهم نماید. سال گذشته مقامات روسیه مجوز صادرات مواد لبنی به روسیه را صادر نمودند. با تلاشهای انجام شده تعرفه گمرکی  برای کالاهای صادراتی ایران به روسیه از 25% به 3 تا 7 درصد کاهش یافته است. حجم تبادلات دو کشور هم اینک روبه رشد می باشد.

سفیر کشورمان همچنین اضافه نمود سفارت ایران در مسکو از حضور و ارتباط استانهای کشور با مناطق روسیه حمایت می کند و در این زمینه بسیار فعال می باشد.استانهای کردستان ،مرکزی و چهارمحال بختیاری باید ترتیبی اتخاذ نمایند تا همکاریهای خود با روسیه  را در این زمینه نیز فعال نمایند.

در مسکو و سنت پطرزبورگ و به دلیل رقابت زیاد کارتلهای بازرگانی، بهتر است تجار ایرانی کار با سایر  مناطق روسیه را نیز بصورت فعالی در نظر داشته باشند.

با عنایت به اینکه یکی از مواد قابل صدور به روسیه گوشت طیور می باشد، الان دولت روسیه برای خودکفایی در این بخش تسهیلات خوبی برای صنعت مرغداری اعطاء می کند. همچنین در مناطق جنوب روسیه و قفقاز زمینه های خوبی برای این صنعت و نیز کشت فراسرزمینی وجود دارد.

تجار ایرانی در روسیه نباید به فکر منافع آنی و زود گذر باشند. استراتژی کار تجار در روسیه باید دراز مدت بوده  و تجار باید بصورت کلان به کار با روسیه وارد شده و از تجارت خرد و کسب سودهای سریع خوداری نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала