سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، مکانیزمی برای بی اعتبار کردن دولت های نامطلوب برای غرب

© Sputnik / Vitaly PodvitskiОЗХО стало механизмом дискредитации неугодных Западу государств
ОЗХО стало механизмом дискредитации неугодных Западу государств - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
اشتراک
سازمان منع سلاح های شیمیایی پیش نویس قطعنامه ای را كه فرانسه برای تعلیق حقوق و امتیازات سوریه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ارائه كرده بود ، به تصویب رساند.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر شولگین ، نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، در اظهار نظر در مورد این قطعنامه گفت: "در تاریخ سازمان ما چنین سابقه هایی وجود نداشته است كه یک كشور عضو از امتیازات و حقوق خود محروم شود."

زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه مشخص شد

معاون رئیس مرکز روسی آشتی طرف های درگیر در سوریه: گروه های مسلح غیرقانونی برای ایجاد بی ثباتی در وضعیت کشور برنامه ریزی کرده اند.

الکساندر کارپوف، معاون رئیس مرکز روسی آشتی طرف های درگیر در سوریه، گفت: تروریست ها در سوریه در حال برنامه ریزی برای حملات تروریستی و حمله به نهادهای دولتی در شهرهای بزرگ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستند.

سازمان منع سلاح های شیمیایی، یک نهاد بین دولتی است که در سال ۱۹۹۷ میلادی و با لازم‌الاجرا شدن کنوانسیون بین‌المللی منع جنگ‌افزارهای شیمیایی، ایجاد شد. مقر این سازمان در شهر لاهه، هلند واقع شده‌ است و تشکیلات آن تحت نظر دولت‌های امضاکننده کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی اداره می‌شود. سازمان منع جنگ‌افزارهای شیمیایی، در سال ۲۰۱۳ میلادی، موفق به دریافت جایزه نوبل صلح به دلیل « تلاش‌های گسترده برای از بین‌بُردن جنگ‌افزارهای شیمیایی در سطح جهان» شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала