آمریکا: منتظر پیشنهادی سازنده از سوی ایران هستیم

© Sputnikوزارت خارجه آمریکا: منتظر یک پیشنهاد سازنده از طرف تهران هستیم
وزارت خارجه آمریکا: منتظر یک پیشنهاد سازنده از طرف تهران هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا: منتظر یک پیشنهاد سازنده از طرف تهران هستیم.

اسپوتنیک - سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن گفت: ما اظهارنظرهای مختلف مختلفی از ایرانی‌ها را مشاهده کرده‌ایم و منتظر یک پیشنهاد سازنده از طرف تهران هستیم.

 ند پرایس نیز روز دوشنبه در نشست خبری خود اظهار کرد: ما پیشنهادی ارائه داده‌ایم که در زمینه تعامل گسترده، با حسن نیت در مباحث گروه 1+5 شرکت کنیم.

وی افزود: ما اظهارنظرهای مختلف مختلفی از ایرانی‌ها را مشاهده کرده‌ایم و منتظر یک پیشنهاد سازنده از طرف تهران هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه صبر ما نمی‌تواند نامحدود باشد، ادامه داد: به خاطر ماهیت این چالش است که نگرانی‌های ما رفع نمی‌شود و به همین دلیل از روزهای ابتدایی این دولت، وظیفه داشتیم که در مرحله اول با شرکا، متحدان و اعضای کنگره برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، همگام‌سازی رویکردها و درنهایت اجرای این رویکرد رایزنی کنیم.

پرایس با اشاره به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای برگزاری نشست غیررسمی در قالب 1+5 اضافه کرد: ما از همان ابتدا گفتیم دیپلماسی از طرف ما بهترین راه حل برای چالش برنامه هسته ای ایران است. هدف نهایی ما منع دائمی و قابل تأیید محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران است و اینکه اطمینان حاصل شود که ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای را به دست آورد.

وی با این ادعا که ایران در دو- سه سال گذشته از توافق دور شده است، اظهار کرد: در این رابطه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحبت کرده است و همچنین رافائل گروسی مدیرکل آژانس با ایرانی‌ها صحبت داشته است. ما به مدیر کل اطمینان و اعتماد کامل داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала