روسیه و آمریکا درباره ادامه کنترل تسلیحات هسته ای یکدیگر به توافق رسیدند

© Sputnik / VitalyPodvitskiروسیه و آمریکا درباره ادامه کنترل تسلیحات هسته ای یکدیگر به توافق رسیدند
روسیه و آمریکا درباره ادامه  کنترل تسلیحات هسته ای یکدیگر به توافق رسیدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی ریابکوف ، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد روسیه و ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته اند که پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی (استارت نو) را بر اساس شرایط مسکو تمدید کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ریابکوف ضمن صحبت در این مورد به خبرنگاران گفت: "بر اساس شرایط ما، (این پیمان) به مدت پنج سال بدون پیش شرط  و بدون هیچ گونه تکمیل و" ضمیمه " (تمدید شد) .

روز سه شنبه، یک مکالمه تلفنی بین روسای جمهور روسیه و ایالات متحده ، ولادیمیر پوتین و جوزف بایدن انجام شد. در نتیجه آن ، هر دو رهبر  از تبادل یادداشت در مورد دستیابی به توافق در مورد تمدید پیمان استارت نو ابراز رضایت کردند. طبق خبر منتشره توسط کاخ سفید، بایدن و پوتین به کارمندان خود دستور دادند که فوراً در این زمینه کار کنند تا وقت تمدید استارت نو تا 5 فوریه را داشته باشند.

پیمان استارت نو بین روسیه و ایالات متحده از 5 فوریه 2011 به اجرا درآمد. این پیمان تصریح کرده است که هر طرف زرادخانه های هسته ای خود را کاهش می دهد به طوری که در هفت سال و در آینده، تعداد کل سلاح ها از 700 موشک بالستیک قاره پیما، موشک های بالستیک روی زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین، و همچنین 1500 کلاهک و 800 پرتابگر مستقر و غیر مستقر تجاوز نمی کند. امروز پیمان استارت نو تنها معاهده محدودیت تسلیحاتی است که بین روسیه و ایالات متحده در حال اجرا است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала