نامزد وزارت خارجه در دولت بایدن: خرید اس 400 از سوی ترکیه غیرقابل قبول است

© Sputnik / Vitaly PodvitskiТак союзники не поступают
Так союзники не поступают - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنتونی بلینكن ، كاندیدای سمت وزیر امور خارجه آمریكا در دولت جوزف بایدن ، رئیس جمهور منتخب خرید خرید سامانه های موشکی ضد هوایی روسی اس 400 از سوی ترکیه را غیرقابل قبول می داند.

به گزارش اسپوتنیک، بلینکن در جلسه گفت و شنود در کمیته روابط خارجی مجلس سنای کنگره آمریکا ، که به بررسی نامزدی وی اختصاص داشت، گفت  آنچه ترکیه با خرید اس -400 انجام داد ، در حالی که متحد ناتو بود ، قابل پذیرش نیست. اینکه به اصطلاح شریک استراتژیک ما با روسیه،  یکی از عمده  ترین رقبای استراتژیک ما ،در یک مسیر حرکت می کند، غیر قابل قبول است" .

وی گفت: "ما در ارزیابی خود از [رئیس جمهور ترکیه] اردوغان بسیار هوشیار هستیم. مسئله این است که ترکیه یک کشور عضو ناتو است ، در برخی موارد به روشی که یک متحد عمل می کند عمل نمی کند. این یک مشکل بسیار جدی برای ما است".

آنتونی بلینكن افزود: "من فکر می کنم ما باید تأثیر تحریم های موجود را بررسی کنیم و مشخص کنیم که آیا باید اقدامات بیشتری در این راستا انجام دهیم یا نه "

آنتونی بلینكن ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان ساخت مقامات دولت جدید ایالات متحده بر این باورند كه كه اقدامات و سیاست های روسیه برای ایالات متحده چالشی محسوب می شود و قصد دارند به این موضوع توجه زیادی داشته باشند.

به ادعای واشنگتن، خرید سیستم دفاع موشکی اس -۴۰۰ روسی، با موازین ناتو که هم واشنگتن و هم آنکارا عضو آن هستند منافات دارد و تهدید امنیتی برای اعضای این پیمان محسوب می‌شود.

اس400 (Triumf) نسل جدید سامانه های پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته سامانه پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала