آسوده بخواب، مرد افسانه ای

© Sputnikآسوده بخواب، مرد افسانه ای
آسوده بخواب، مرد افسانه ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیگو مارادونا، ستاره افسانه ای فوتبال جهان در سن ۶۰ سالگی درگذشت.

اسپوتنیک - دیگو آرماندو مارادونا، فوتبالیست مشهور و اسطوره تیم ملی آرژانتین و باشگاه ناپولی ایتالیا، در سن 60 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت.

این فوتبالیست افسانه ای در خانواده‌ای فقیر و پرجمعیت به دنیا آمد و فوتبال را در باشگاه آرجنتینوس جونیورز آغاز کرد. وی ۱۵ ساله بود که به تیم اول باشگاه پیوست. در حالی که تنها ۱۷ سال داشت به تیم ملی آرژانتین دعوت شد و در برابر مجارستان یک نیمه بازی کرد.

مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ با دست موفق به باز کردن دروازه انگلیس شد و آرژانتین با این گل و گل خیره کننده دیگر خود که از وسط زمین با دریبل یکی یکی بازیکنان انگلیس را از پیش رو برداشت، موفق به غلبه بر رقیب دیرینه خود انگلستان شد.

این گل به نام "دست خدا" شهرت گرفت و هنوز هم سرمنشا جنجال‌های فراوانی بین انگلیسی‌ها و آرژانتینی‌ها بوده است. مارادونا در مصاحبه‌ای یک بار دیگر به تمسخر سه شیرها پرداخته و مدعی شد اگر زمان به عقب بازگردد، این بار با دست راست دروازه این تیم را باز می‌کند.

در نوامبر ۲۰۰۸ وی به عنوان سرمربی تیم ملی آرژانتین انتخاب شد. وی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی هدایت تیم ملی آرژانتین را به عهده داشت. تیم آرژانتین در این جام جهانی کلکسیونی از بهترین‌های جهان را در اختیار داشت.

دیگو مارادونا در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰، بر اثر حمله قلبی درگذشت. وی دو هفته پیش به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان بستری شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала