توییتر خبرگزاری روسی ریانووستی را مجازات کرد

© Sputnik / Vitaly Podvitskiتوییتر خبرگزاری روسی ریانووستی را مجازات کرد
توییتر خبرگزاری روسی ریانووستی را مجازات کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه اجتماعی آمریکایی «توییتر» حساب کاربری «ریانووستی» را از جستجوگر خود حذف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه اجتماعی آمریکایی «توییتر»، ریانووستی را مجازات کرده  و به این ترتیب با اقدام دیگری جهت کنترل فضای خبر رسانی روسیه سانسور را شدت بخشید و حساب کاربری «ریانووستی» را از جستجوگر خود حذف کرد.

حالا کاربرانی که قبلا از خبرگزاری «ریانووستی» استفاده نکرده اند، نمی توانند آن را نه در روسیه و نه در دیگر کشورها بیابند.  قبلا توییتر به همین ترتیب در قبال رسانه های روسی «آر تی» و « اسپوتنیک» عمل کرده بود.

دفتر مطبوعاتی خبرگزاری «راسیا سوودنیا» در این خصوص اعلام کرد:« اینگونه اقدام توییتر را سانسور رسانه‌ای تلقی می کنیم که قانون اساسی روسیه آن را ممنوع می داند.  شبکه اجتماعی نامبرده پاسخ سوالات ما در این باره را نمی دهد و هیچگونه توضیحی ارائه نمی کند".

اکنون همچنین در حساب کاربری شخصی مارگاریتا سیمونیان، سردبیر "راشیا تودی" در توییتر علامت «نشریه دولتی» وجود دارد و  این در حالی است که چنین کاری در رابطه با «صدای آمریکا» و «رادیو آزادی» مشاهده نمی شود.

در ماه اوت  مدیریت توییتر اعلام کرد حساب های کاربری تحت کنترل حکومت را نشانه‌گذاری خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده مسکو اقدامات شبکه اجتماعی توییتر در رابطه با حساب کاربری ریانووستی را سانسور و بخشی از یک کارزار با انگیزه سیاسی می داند و انتظار دارد که سازمان های بین المللی مربوطه این اقدامات را مورد توجه قرار دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала