کاخ سفید مقصران پخش خبر دروغ درباره "تبانی " روسیه با طالبان را پیدا کرد

© Sputnik / Vitaly Podvitskiکاخ سفید مقصران پخش خبردروغ درباره "تبانی " روسیه با طالبان را پیدا کرد
کاخ سفید مقصران پخش خبردروغ درباره تبانی  روسیه با طالبان را پیدا کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیلی مکینانی ، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد ماموران اطلاعاتی غیرشرافت و ناپاک در پشت پرده "افشاگری" رسانه‌ها درباره ادعای تبانی طالبان با روسیه قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری گفت : "این ماموران اطلاعاتی غیر شرافتمند هستند که جان ارتشیان  ما را در معرض تهدید قرار می دهند."

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز با استناد به ماموران اطلاعاتی معرفی نشده، نوشته بود سازمان اطلاعات نظامی آمریکا گویا به این نتیجه رسیده که روسیه به طور پنهانی به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان پرداخت پاداش به خاطر انجام حملات موفقیت‌آمیز علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان را پیشنهاد کرده  و ترامپ در جریان این موضوع قرار دارد اما هیچ مدرکی حاکی از این امر عرضه نشده بود.

دیرتر سفارت روسیه در آمریكا خواستار آن شد كه مقامات این كشور به تهدیدها علیه  دیپلمات های روس به دلیل انتشار خبرهای مربوط به اقدامات  روسیه در افغانستان واکنش شایسته دهند. وزارت خارجه روسیه گزارش این رسانه ها را جعلی خواند. ترامپ مقاله منتشره را "سفارشی" خواند.

دمیتری پسکوف،  سخنگوی رئیس جمهور روسیه ضمن اظهار نظر در باره مطلب منتشره در نیویورک تایمز درباره "تبانی" روسیه با طالبان گفت: این ادعاها دروغ است. پسكوف به سوال خبرنگاران دراین مورد كه آیا ترامپ در طول سال جاری میلادی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد این موضوع بصحبت  كرده ، پاسخ منفی داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала