طرح جدید برای حل بحران قطر

© Sputnikسه سال محاصره قطر
سه سال محاصره قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه قطر از طرح جدید برای حل بحران منطقه خلیج فارس حمایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری « الجزیره»، وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه محاصره قطر به آوازه شورای همکاری خلیج فارس آسیب زده، تاکید کرد که کشورش به دنبال برقراری اتحاد میان اعضای این شورا صرف نظر از اتفاقات رخ داده است.

آل ثانی گفت:«همواره از کشورهای تحریم‌کننده خواسته‌ایم مردم را درگیر بحران فعلی نکرده و نفرت میان آنها ایجاد نکنند اما این کشورها از تریبون شبکه‌های اجتماعی برای بسیج افکار عمومی علیه دوحه استفاده کردند.

ابراز خرسندی آمریکا از کمک عربستان به عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل  - اسپوتنیک ایران
دلیل تلاش ترامپ برای راضی کردن عربستان به بازکردن حریم هوایی خود برای قطر چیست؟

 منطقه دوره جنجالی را می‌گذراند و باید درایت در راه‌حل‌ها به خرج داده شود تا شرایط بحرانی نشود. طرحی برای حل بحران منطقه خلیج فارس پیشنهاد شده و رویکرد مثبتی نسبت به آن وجود دارد. گفت‌وگوی ما با عربستان در اواخر سال گذشته میلادی مثبت بود اما این گفت‌وگو بدون دلیل متوقف شد. امیدواریم که طرح جدید با طرح‌های قبلی متفاوت باشد».

چندی پیش کویت به پیشنهاد ارائه شده از سوی دولت آمریکا درباره بازگشایی حریم هوایی دو کشور عربستان و امارات به روی هواپیماهای قطری، هدایت اقدامات میانجیگرانه جدید برای حل بحران منطقه خلیج فارس را بر عهده گرفت. این پیشنهاد شامل لغو ممنوعیت هوایی اعمال شده بر پروازهای قطر از سوی دو کشور عربستان و امارات است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала