سفیر ایران در روسیه: آمریکایی‌ها بعد از دو سال خروج از برجام، هنوز به اشتباه خود پی نبرده‌اند

© Sputnikسفیر ایران در روسیه: آمریکایی‌ها بعد از دو سال خروج از برجام، هنوز به اشتباه خود پی نبرده‌اند
سفیر ایران در روسیه: آمریکایی‌ها بعد از دو سال خروج از برجام، هنوز به اشتباه خود پی نبرده‌اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در مسکو اظهار داشت که با رویکرد کنونی واشنگتن، قطعا بازگشت به برجام غیر قابل قبول خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در دومین سالگرد خروج ایالات متحده از برجام در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری ریانووستی اظهار داشت: آمریکایی ها بعد از دو سال خروج از برجام، هنوز به اشتباه خود پی نبرده اند و فقط به دنبال اهداف یکجانبه و خودسرانه خود هستند. با این رویکرد واشنگتن، قطعا بازگشت غیر قابل قبول خواهد بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو تصریح کرد: اظهارات اخیر مقامات آمریکایی بیشتر در راستای تامین منافع خود بوده و آنها سعی دارند با استفاده از مکانیزم تعیین شده در برجام تحریم‌های تسلیحاتی ایران را تمدید کنند. اما آمریکایی ها فراموش کردند که از برجام خارج شده اند و نمی توانند به عنوان یک عضو از آن استفاده کنند.

جلالی بیان داشت: یادآوری می کنم تمامی مشکلات حاضر به دلیل نقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی آمریکا بوجود آمده است. همانطور که رئیس جمهور روحانی گفتند چنانچه آمریکا می خواهد حسن نیت خود را نشان دهد ابتدا باید تحریم ها را لغو کند. لغو تحریم ها علیه ایران بخشی از تعهدات آمریکا بود. برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ زمانی می تواند در حل تنش موجود کارایی داشته باشد که تمامی اعضاء پایبند باشند. آمریکا سعی دارد با نقض قوانین بین المللی تنها منافع خود را تامین کنند.

سفیر ایران در روسیه افزود: قطعا جامعه بین المللی از رعایت قوانین بین المللی توسط تمامی اعضاء استقبال می کند، اما نیت آمریکا در این زمینه صادق و با احترام متقابل نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала