اگر آمریکا واردات نفت عربستان را متوقف کند، کل سیستم نفتی از بین می رود

© Sputnik / Vitaly Podvitskiاگر آمریکا واردات نفت عربستان را متوقف کند، کل سیستم نفتی از بین می رود
اگر آمریکا واردات نفت عربستان را متوقف کند، کل سیستم نفتی از بین می رود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس اقتصادی ترکیه در مصاحبه با اسپوتنیک درباره افت تاریخی قیمت نفت که اکنون مشاهده می شود، پیشینه ای که منجر به آن شد و همچنین پیامدهای احتمالی این وضعیت اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب ارسین، کارشناس اقتصادی ترکیه در مصاحبه ای با اسپوتنیک گفت: "بسیاری از کارشناسان انتظار ورشکستگی تعداد زیادی از تولید کنندگان نفت آمریکا را دارند. سیستم مالی آمریکا با پدیده های بحرانی بسیار جدی روبرو خواهد شد. چنین افت جدی در قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت نشان می دهد که این وضعیت به مراتب بدتر از آنچه که قبلاً تصور می شد برای اقتصاد آمریکا خواهد بود."

این کارشناس با اظهارنظر درباره اطلاعات مربوط به ممنوعیت احتمالی ترامپ برای واردات نفت از عربستان سعودی، خاطرنشان كرد که این سناریو را امكان پذیر نمی داند: "من فکر نمی کنم این ابتکار عملی شود. از آنجا که، اگر چنین اقدامی صورت بگیرد، به سقوط نهایی کل سیستم نفتی منجر می شود، که پایه و اساس هژمونی آمریکا است. با وجود سیاست خارجی تهاجمی، ایالات متحده وضعیت واقعی را ارزیابی می کند. بعید است که آنها بخواهند ستون های این سیستم را که قبلاً ضربه جدی وارد کرده بود، خرد کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала