ترامپ ورود به آمریکا از اروپا را ممنوع کرد

© Sputnik / Vitaly Podvitskiترامپ ورود به آمریکا از اروپا را ممنوع کرد
ترامپ ورود به آمریکا از اروپا را ممنوع کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده از 13 مارس به مدت 30 روز ممنوعیت ورود از اروپا به این کشور را لحاظ می کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: برای جلوگیری از ورود عفونت های جدید به کشور، تمام سفرهای مبدا اروپا به ایالات متحده آمریکا را به مدت ۳۰ روز به حالت تعلیق در می آوریم. آیین نامه جدید از نیمه شب جمعه لازم الاجرا می شود.

این آیین نامه این به هر حال در مورد انگلیس صدق نمی کند. علاوه بر این، به گفته ترامپ، استثنائاتی برای آن آمریکایی ها اعمال می شود که تحت "بازرسی های لازم" قرار گیرند.

وی افزود: تجارت گسترده کالا و نقل و انتقالات (کالاهای وارداتی به ایالات متحده آمریکا) تحت این ممنوعیت قرار نمی گیرد.

او اتحادیه اروپا را متهم کرد که به اندازه کافی نسبت به شیوع ویروس واکنش نشان نداده است. وی گفت: اتحادیه اروپا نتوانسته است از اقدامات احتیاطی مشابه (ایالات متحده) استفاده کند و سفر از چین و سایر مناطق درگیر را محدود کند.

به گفته وی، ایالات متحده "اقدامات بی سابقه ای" را برای پاسخ به شیوع ویروس به ویژه ممنوعیت سفر از چین انجام داد. وی آن را "تهاجمی ترین و جامع ترین اقدامات کنترل ویروس خارجی در تاریخ مدرن" نامید.

ترامپ اذعان داشت: من یقین دارم که با چنین اقدامات سخت گیرانه ای ما تهدید را برای شهروندان خود به میزان قابل توجهی کاهش خواهیم داد و در نهایت این ویروس را شکست خواهیم داد.

وزارت امنیت داخلی می گوید تصمیم اخیر ترامپ مربوط به شهروندانی است که در ۱۴ روز گذشته قبل از ورود به ایالات متحده، از منطقه شننگن بازدید کرده اند. این تصمیم در مورد افراد دارای اقامت دائم ایالات متحده، اعضای نزدیک خانواده شهروندان آمریکایی و سایر افراد دیگر صدق نمی کند.

براساس داده های اخیر، تعداد موارد عفونت کرونا ویروس در ایالات متحده از ۱۳۰۰ نفر فراتر رفته است، ۳۸ نفر نیز جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала