استعفای بولتون تأثیر عمده‌ای بر سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه نخواهد داشت

© Sputnik / Vitaly Podvitski استعفای بولتون تأثیر عمده‌ای بر سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه نخواهد داشت
استعفای بولتون تأثیر عمده‌ای بر سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه نخواهد داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک کارشناس اماراتی معتقد است که استعفای مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید تأثیر عمده‌ای بر سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه نخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، شادی عبدالوهاب ، کارشناس مرکز مطالعات پیشرفته "المستقبل" امارات اظهار داشت که استعفای جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید تأثیر عمده‌ای بر سیاست‌های این كشور در خاورمیانه نخواهد داشت، زیرا وی اخیراً نقش مهمی در تصمیم گیری‌ها نداشته است.

گفتنی است، رئیس جمهور آمریکا، امروز 10 سپتامبر در توییتر اعلام نمود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را برکنار نموده است. رئیس جمهور آمریكا در توییتر درباره اخراج بولتون نوشت: "من با بسیاری از پیشنهادات وی مانند دیگر افرا در دولت مخالف بودم و از جان خواستم استعفا دهد ، كه وی امروز صبح انجام داد."  اما جان بولتون اعلام نموده است که خود وی شخصا استغفای خود را تقدیم نموده است.

این کارشناس اماراتی معتقد است: "استعفای بولتون تأثیر زیادی در سیاست خارجی ایالات متحده نخواهد گذاشت زیرا او اخیراً بازیگر تاثیرگذاری نبوده است."

در عین حال این کارشناس معتقد است که تصمیم استعفای بولتون، که قادر به درک عملکرد دولت فعلی آمریکا نبود، منطقی است. "بولتون با پایبندی به مواضع افراطی، این نکته را که دولت ترامپ ، قبل از هر عملی نمی خواهد درگیر جنگهای اضافی و هزینه های اضافی شود را در نظر نگرفت."

به عقیده عبدالوهاب ، در ارتباط با ایران، ایالات متحده همچنان به راه خود در زمینه کاهش نفوذ این کشور در منطقه به ویژه در سوریه ادامه خواهد داد و در این راستا به اعمال فشار بر روسیه و سوریه ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала