آمریکا در هیستری و نفتکش ایران در حال حرکت

© Sputnik / Vitaly Podvitski آمریکا در هیستری و نفتکش ایران در حال حرکت
آمریکا در هیستری و نفتکش ایران در حال حرکت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا به یونان و سایر کشورهای حوزه مدیترانه درباره عواقب کمک به خدمه نفتکش ایرانی "آدریان دریا"(گریس-1) هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، آمریکا به یونان و سایر کشورهای حوزه مدیترانه درباره عواقب کمک به خدمه نفتکش ایرانی "آدریان دریا"(گریس-1) هشدار داد. که پس از اجازه خروج از جبل الطارق، به این منطقه ارسال می شود.

آمریکا به یونان هشدار داد و اعلام کرد که کمک به کشتی حامل نفت ایران مصداق حمایت از سازمان‌های تروریستی تلقی می‌شود.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد:«هر گونه تلاشی برای کمک به این تانکر نفتی ممکن است مصداق حمایت از گروه‌هایی تلقی شود که در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارند.چنین اقدامی «تبعات کیفری احتمالی» خواهد داشت.

نفتکش آدریان دریا 1 توسط نیروهای انگلیس و گارد دریایی منطقه جبل‌الطارق توقیف شد. آمریکا دولت محلی جبل الطارق را تحت فشار قرار داد تا توقیف این نفتکش ادامه یابد. اما دیوان عالی جبل‌الطارق  رای به آزادی این نفتکش حامل نفت ایران داد. نفتکش آدریان دریا 1 از منطقه جبل‌الطارق خارج و وارد آبهای بین‌المللی شد.

نفتکش ایرانی گریس 1(آدریان دریا) حدود 45 روز پیش به بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه»توسط شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.دادگاه عالی جبل‌الطارق با بی‌اعتنایی به فشارها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس 1 (آدریان دریا) حکم آزادی آن را صادر کرد و  پس از 6 هفته توقیف آب های جبل الطارق را ترک کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала