رسانه‌های آلمان: روسیه برای جنگ منطقه‌ای در اروپا آماده می‌شود

© Sputnik / Vitaly Podvitskiرسانه‌های آلمان: روسیه برای جنگ منطقه‌ای در اروپا آماده می‌شود
رسانه‌های آلمان: روسیه برای جنگ منطقه‌ای در اروپا آماده می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های آلمانی از آماده شدن روسیه برای جنگ منطقه‌ای در اروپا از طریق مسلح کردن ارتش خود با موشک های "ممنوعه " خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Die Welt، روسیه به مسلح کردن ارتش خود با موشک های «ممنوعه» ادامه می‌دهد و گویا برای جنگ منطقه‌ای در اروپا آماده می شود. ناتو باید دست به اقدامات متقابل بزند.

هاینریخ برائوس معاون دبیر کل ناتو معتقد است که تا اروپا مشغول رسیدگی به تغییرات اقلیم و بحران مهاجرتی است، روسیه بدون هرگونه دلیلی برای جنگ منطقه‌ای در اروپا آماده می‌شود و گویا روسیه با تهدید سلاح هسته‌ای قصد انجام آن را دارد.

به گفته وی، روسیه گویا بدنبال مقابله با کشورهای غربی می‌گردد و سعی می کند نظام جهانی را برهم بزند و در اتحاد ناتو ایجاد شکاف کند. اما روسیه باید درک ‌کند که در درگیری با ناتو پیروز نخواهد شد، از اینرو گویا می خواهد دست به « ضربه ناگهانی» بزند.

در چنین شرایطی، کشورهای اروپایی مجبور می‌شوند بین جنگ تمام و کمال و تغییرات رادیکال در «Status quo» به خاطر مسکو یکی را انتخاب بکنند. برائوس از منطقه دریای سیاه، حاشیه بالتیک ، لهستان و اوکراین به عنوان جاهایی نام برد که مبدا ضربات احتمالی روسیه به اروپا خواهند بود.

کارشناسان آلمانی اعلام کردند که نقش کلیدی در این «درگیری» را آلمان بازی خواهد کرد و از دولت آلمان خواستند هرچه سریعتر کشور را به حالت آماده باش نظامی درآورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала