آمریکا ایران را در هر حادثه ای در تنگه هرمز گناهکار می داند

© Sputnik / Vitaly Podvitskiآمریکا ایران در هر حادثه ای در تنگه هرمز گناهکار می داند
آمریکا ایران در هر حادثه ای در تنگه هرمز گناهکار می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا ایران را در گویا ربوده شدن یک فروند کشتی نفتی امارات مسئول می داند که چند روز قبل در تنگه هرمز ناپدید شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، نفتکش گویا ربوده شده "ریاح" بین دبی و شارجه در سواحل شرقی امارات تردد می‌کرد. کشتی نفتکش حامل پرچم پاناما بود و در حال عبور به سمت بندر فجیره در سواحل امارات بود که ناپدید شد. آمریکا ایران را مسئول ربودن این کشتی می داند.

سید هادی افقهی کارشناس مسائل خاورمیانه و کشورهای عربی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک در اینباره گفت:" آمریکایی ها طبق معمول همیشه این حرف را می زنند و انگشت اتهام به سوی ایران در هر حادثه ای در تنگه هرمز می زنند، خوشان برای خودشان مونتاژ و فوتوشاپ می کنند و همه چیز را به ایران نسبت می دهند. همچنان که کشتی که در بندر الفجیره منتشر شد گفتند، کار ایران بوده است. دو کشتی ژاپنی، همزمان با سفر نخست وزیر ژاپن منفجر شد و این را کار ایران می داند، (در حالیکه ایران جان خدمه این کشتی را نجات داده اند و به آنها پناه داد) آمریکا، می خواهد شرایط تنگه هرمز را امنیتی کنند، که بتوانند جامعه جهانی را وادار به ایجاد ائتلاف بین المللی علیه ایران بکنند. آمریکا با کمال تاسف این حوادث را ایجاد می کند تا ایران را تهدید نماید. در حالیکه تا کنون هیچ کدام از اتهاماتی که به ایران وارد کرده اند را نتوانسته اند ثابت کنند.

از سوی دیگر، اماراتی ها که کشتی هایشان در الفجیره منفجر شده است، اعلام نموده اند که ما هنوز نتوانسته ایم بفهمیم که چه کسی این کشتی ها را منفجر کرده است. اکنون در این قضیه نیز امارات اعلام نموده است که این کشتی متعلق به امارات نیست، در حالیکه جالب این است آمریکایی ها تشخیص داده اند این کشتی اماراتی است و ایرانی ها آن را ربوده اند و هیچ مدرکی نیز ارائه نکرده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала