آمریکا قادر به مداخله نظامی در ایران نیست

© Sputnik / Vitaly Podvitski آمریکا قادر به مداخله نظامی در ایران نیست
آمریکا قادر به مداخله نظامی در ایران نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک خاورشناس در مرکز مطالعات بحران و سیاست آنکارا معتقد است که آمریکا برای حمله به ایران به دو میلیون سرباز نیاز دارد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از حادثه حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان، ایالات متحده تصمیم گرفت تا 1000 نیروی نظامی دیگر به خاورمیانه اعزام نماید.
به گفته ژنک تامر، خاورشناس در مرکز مطالعات بحران و سیاست آنکارا (ANKASAM)، ایالات متحده توانایی مداخله نظامی در ایران که دارای مساحتی بیش از سه برابر عراق هست را ندارد: "اگر صریح بگوییم ایالات متحده برای اشغال ایران به حدود 2 میلیون سرباز نیاز دارد. زیرا آنها در سال 2003 نتوانستند با نیرویی متشکل از یکصد هزار نفر امنیت عراق را تامین نمایند."
گفتنی است، روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات به بندر جاسک ایران انتقال یافتند. ایالت متحده آمریکا، ایران را مسئول حمله به تانکرهای نفتی در خلیج عمان می داند، کشورهای بریتانیا و عربستان سعودی نیز با آمریکا در این خصوص هم عقیده هستند. در عین حال، وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را خلاف واقعیت می داند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала