آمادگی برخی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای بررسی پیشنهاد ابتکاری ایران

© Sputnik / Vitaly Podvitski آمادگی برخی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای بررسی پیشنهاد ابتکاری ایران
آمادگی برخی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای بررسی پیشنهاد ابتکاری ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس برای بررسی پیشنهاد معاهده عدم تجاوز خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که تعدادی از کشورهای خلیج فارس آماده بررسی طرح ابتکاری ایران در خصوص معاهده عدم تجاوز هستند.
پیشتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در جریان بازدید از عراق پیشنهاد انعقاد معاهده عدم تعرض بین جمهوری اسلامی و کشورهای عربی منطقه خلیج‌فارس در شرایط بغرنج فعلی در منطقه را مطرح کرده بود.
لاوروف ضمن اعلام این مطلب یادآور شد چندی سال قبل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواستار آغاز روند تقویت اعتماد و تشکیل سیستم امنیتی در منطقه خلیج فارس شده بود و خاطرنشان ساخت اکنون نیز مسکو آماده مساعدت به انعقاد معاهده منع تعرض بین ایران و کشورهای عربی منطقه خلیج فارس است.
یادآور می شود شیخ نشین‌های عربی خلیج فارس در نشست خود در مکه جامعه جهانی را به جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای توسط ایران و اعمال محدودیت های بیشتر و شدیدتر برای برنامه موشکی جمهوری اسلامی فرا خوانده اند. آنها در بیانیه خود علاوه بر حمایت دوباره خود از استراتژی امریکا نسبت به ایران از جمله مقابله با طرح های هسته ای و موشکی ایران، "فعالیت جمهوری اسلامی را در راستای برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم" اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала