شوخی سوریه با آمریکا

© Sputnik / Vitaly Podvitskiشوخی سوریه با آمریکا
شوخی سوریه با آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار جعفری ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد به آمریکا پیشنهاد کرد به جای بلندی های جولان دو ایالت کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی خود را به اسرائیل بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، آقای جعفری تاکید کرد بلندی های جولان همواره متعلق به سوریه بوده و خواهد بود و اقدامات آمریکا تلاش برای دستکاری در تاریخ، جغرافیا و وجدان بشریت است.
نماینده دائم سوریه همچنین اعلام کرد اشغال بلندی های جولان توسط اسرائیل خطر واقعی برای صلح و امنیت بین المللی است. وی خاطرنشان کرد دمشق حق حل مسئله با روش های قهری را برای خود محفوظ نگاه می دارد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چندی پیش در صفحه توییتر خود نوشت: پس از 52 سال زمان آن فرا رسیده که ایالات متحده حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد،‌ که اهمیت استراتژیک و امینتی مهمی برای کشور اسرائیل و ثبات منطقه‌ دارد. دیرتر ترامپ در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت می شناسد. تعداد زیادی از کشورها از جمله روسیه این تصمیم ترامپ را مورد نکوهش قرار داده و اعلام کردند در نتیجه آن اوضاع در خاورمیانه بازهم متشنج ترخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала