سرقت فناوری اس - 300 توسط آمریکا

© Sputnik / Vitaly Podvitski سرقت فناوری اس - 300 توسط آمریکا
سرقت فناوری اس - 300 توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فقط سامانه موشکی "پاتریوت" همطراز سامانه موشکی دفاع هوایی اس 300 است.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور آشوربیلی، مدیرکل سابق دفتر طراحی "الماس ـ آنتی"روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی ضمن بیان این مطلب خاطرنشان ساخت دلیل این امر آن است که هنگامی که روسیه در حال ساختن اس — 400 بود ، آمریکاییان برخی از فناوری های اس — 300 را سرقت و تکمیل کردند.آقای آشور بیلی افزود اما اس — 400 و اس — 500 در جهان بی نظیر و بی رقیب هستند.
مدیرکل سابق دفتر طراحی "الماس ـ آنتی"روسیه تاکید کرد سامانه موشکی دفاع هوایی اس — 300 در سوریه قادر است بین 150 تا 250 کیلومتر از خحریم هوایی این کشور را وابسته به نوع موشک مورد استفاده بپوشاند و اگر در سال 2013 اس — 300 را به روسیه تحویل می دادند، هواپیمای اسرائیلی اف — 16 نمی توانست به این سادگی حمله کرده و در جریان این حمله هواپیمای روسی ایلوشین 20 سرنگون شود.
پیشتر وزارت دفاع روسیه اطلاع داده بود که 17 سپتامبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایلوشین-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایلوشین-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روس در این هواپیما بودند که همه آنها کشته شدند.. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایلوشین-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را، خصمانه نامیده و حق خود دانست که پاسخ مناسب را به آن دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала