Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

روسیه در فهرست بزرگترین تهدید کنندگان سایبری آمریکا

© Sputnik / Vitaly Podvitski روسیه در فهرست بزرگترین تهدید کنندگان سایبری آمریکا
روسیه در فهرست بزرگترین تهدید کنندگان سایبری آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا، روسیه را در فهرست تهدید کنندگان اصلی امنیت سایبری این کشور قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، این شبکه خبری با دریافت نمودن اسنادی اعلام می نماید که پنتاگون دو کشور روسیه و چین را در فهرست تهدیدهای اصلی در استراتژی جدید خود برای برقراری امنیت سایبری قرار داده است. بر اساس این استراتژی، آمریکا از "فعالیت های اینترنتی مخرب علیه خود" و "درگیر رقابت های استراتژیک دراز مدت با چین و روسیه" است.
در متن سند آمده است: "روسیه با استفاده از عملیات اطلاعاتی در فضای مجازی به نفوذ بر مردم کشور ما و به چالش کشیدن فرآیندهای دموکراتیک ما می پردازد".
بر اساس این گزارش، چین سعی دارد تا اطلاعات طبقه بندی شده را از دولت ایالات متحده آمریکا و "موسسات بخش خصوصی" سرقت کند. در میان این فهرست، همچنین نام ایران و کره شمالی در خصوص جنگ سایبری علیه آمریکا دیده می شود، فعالیت های سایبری این دو کشور می تواند به شهروندان ایالات متحده آسیب زده و منافع کشور را تهدید می کند.
گفتنی است، پیش از این ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو اعلام نمود که در صورت حمله سایبری روسیه طبق بند پنجم اساسنامه این اتحادیه عمل می کنیم.
بر اساس بند پنجم اساسنامه ناتو، هر گونه تجاوز یا حمله مسلحانه به یکی کشورهای عضو ناتو به معنای تجاوز به همه کشورهای عضو این پیمان تلقی می شود و براساس آن ناتو سیستم دفاع مشترک خود را به حالت اجرا درخواهد آورد.
اعضای اتحادیه اروپا در اجلاس ماه جولای در بروکسل توافق کردند که ناتو در صورت "جنگ ترکیبی" می تواند از براسا بند پنجم اساسنامه این اتحادیه عمل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала