اردوغان: همبستگی ترکیه و روسیه دلیلی برای حسادت شده است

© Sputnik / Vitaly Podvitski اردوغان: همبستگی ترکیه و روسیه دلیلی برای حسادت شده است
اردوغان: همبستگی ترکیه و روسیه دلیلی برای حسادت شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام نمود که همبستگی ترکیه و روسیه باعث حسادت بعضی از کشورها می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در دهمین اجلاس «بریکس» در ژوهانسبورگ که پس از آن روسای جمهور کشورها به مذاکرات پشت درهای بسته پرداختند، رئیس جمهور ترکیه گفت:« همبستگی بین دو کشور ترکیه و فدراسیون روسیه باعث حسادت بعضی از کشورها می شود».

بریکس (BRICS) نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌است. در ابتدا نام این گروه بریک نام داشت اما پس از پیوستن آفریقای جنوبی، به بریکس تغییر نام یافت.هرچند اعضای گروه بریکس همگی به غیر از روسیه در ردهٔ کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال ظهور هستند اما عموماً به واسطهٔ اقتصادهایی با رشد پرشتاب و فراگیر و نفوذ تأثیرگذار بر امور جهانی و منطقه‌ای از دیگر کشورها متمایز می‌شوند. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و 28 درصد قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد. در سال 2012 ترکیب‌بندی اسمی تولید ناخالص داخلی این گروه، 13٫6 تریلیون دلار آمریکا بود.

دهمین اجلاس «بریکس» در شهر ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی آغاز به کار کرد.در این نشست، سران 5 کشور عضو این اتحادیه به بررسی موضوعات مختلف مبادرت خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала