محبوبیت آمریکا تا پایین ترین سطح افت کرد

© Sputnik / Vitaly Podvitskiافت محبوبیت آمریکا
افت محبوبیت آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محبوبیت رهبری جهانی آمریکا در اولین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ تا سطح رکورد 30 درصد افت کرد. آلمان با 41 درصد از آمریکا جلو زده است.

شایان ذکر است که رتبه بندی محبوبیت سیاست آمریکا در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور سابق 48 درصد بود و در زمان جرج بوش 34 درصد.
کشورهای غربی بیش از دیگر کشورها از سیاست آمریکا ناراضی هستند. نروژ در رأس این فهرست قرار دارد. در نروژ، 86 درصد پرسش شدگان از رهبری آمریکا ناراضی هستند. در کشورهای کانادا، سوئیس، هلند، بلژیک، اطریش و آلمان نیز سطح عدم اعتماد به واشنگتن بالاست.
ساکنان کوزوو — 75 درصد- از ریاست آمریکا حمایت کردند، آلبانی —72 درصد و 71 درصد در جمهوری گینه. در اولین 10 ردیف این شاخص، 7 کشور آفریقایی جا گرفته اند.
بطور کلی، سطح نارضایتی طی یک سال دو برابر شده است: در سال 2016 تعداد این کشورها 16 کشور بود و در سال 2017 این تعداد به 53 کشور افزایش یافت.
متحدان واشنگتن نیز بارها از ترامپ انتقاد کرده اند. رقیبان کاخ سفید از بهانه های زیادی برای انتقاد برخوردارند. به عنوان نمونه، خروج آمریکا از پیمان پاریس در خصوص اقلیم و یا برسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала