پاریس به خاطرعدم تحویل "میسترال" ها به روسیه 1.2 میلیارد دلار می پردازد

© Sputnik / Vitaly Podvitskiپاریس به خاطرعدم تحویل "میسترال" ها به روسیه 1.2 میلیارد دلار می پردازد
پاریس به خاطرعدم تحویل میسترال ها به روسیه 1.2 میلیارد دلار می پردازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژان ـ ایو له دریان، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد پاریس تصمیم قطعی گرفته ناوهای بالگردبر"میسترال" را به روسیه تحویل ندهد و اگر آمریکا با خرید آنها موافقت کند، خوشحال خواهد شد.

ناو بالگردبر میسترال - اسپوتنیک ایران
چندرسانه ای
ناو بالگردبر "میسترال"
وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه با خبرگزاری"اسپوتنیک" تاکید کرد عدم اجرای قرارداد با روسیه برای روسیه به قیمت 1.2 میلیارد دلار تمام خواهد شد اما راه دیگری وجود ندارد.
ژان ـ ایو له دریان متذکر شد پیدار کردن خریدار دیگری برای "میسترال" ها برای فرانسه دشوار است چون این بالگردها طبق مطالبات روسیه ساخته شده اند و افزود اگر آمریکا با خرید آنها موافقت کند، خوشحال خواهد شد.

 یادآور می شود روسیه در ژوئن سال 2011 قرارداد ساخت دو فروند ناو بالگرد بر "میسترال" برای نیروی دریایی خود را با فرانسه امضا کرد. ساخت ناو بالگرد بر اول " اول فوریه سال 2012 در کارخانه شرکت STX France در سن نازر آغاز گردید اما سپس تیرگی روابط روسیه و غرب مانع از اجرای این قرارداد شد.ناو بالگردبر "میسترال" که حداکثر طول بدنه آن 210 متر است، می تواند با سرعت بیش از 18 گره دریایی حرکت کند.

این بالگردبر می تواند 16 بالگرد و450 نفر نیرو را حمل کند وتعداد خدمه آن 160 نفر است. عرشه پرواز آن می تواند بطور همزمان شش بالگرد را در خود جا دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала