انتشار اسناد سری نبرد برلین برای تصرف پایتخت آلمان نازی در روسیه

© Photo / Ivan Shagin / Olga Shirnina / Color by Klimbim انتشار اسناد سری نبرد برلین برای تصرف پایتخت آلمان نازی در روسیه
انتشار اسناد سری نبرد برلین برای تصرف پایتخت آلمان نازی در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اسناد سری سابق نبردها بر سر برلین و تصرف مقر پارلمان آلمان نازی را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این اسناد منحصربفرد که به صورت دیچیتال در آمده اند، در وبسایت وزارت دفاع روسیه در دسترس عموم قرار گرفته اند.

در این وبسایت بخشی تحت عنوان" مرحله نهایی جنگ بزرگ" ظاهر شده که به روزهای آخر نبردها ببر سر  پایتخت آلمان نازی و پایان نبرد برلین اختصاص دارد.

روسیه،  آمریکا را به بازنویسی تاریخ پیروزی بر آلمان نازی متهم کرد - اسپوتنیک ایران
روسیه، آمریکا را به بازنویسی تاریخ پیروزی بر آلمان نازی متهم کرد

در میان اسناد  منتشره،  گزارش مارشال کونف به استالین درباره تسخیر برلین و گزارش مارشال ژوکوف به رهبر وقت شوروی در مورد تصرف رایشستاگ، مقر پارلمان آلمان نازی  وجود دارد. همچنین وبسایت وزارت دفاع روسیه در برای اولین بار اسنادی از بایگانی مرکزی این وزارتخانه  منتشر شد که قبلاض سری محسوب می شدند و  نسخه هایی از مصوبات آن زمان  ، گزارش های عملیات نظامی  و برگه های مربوط به اعطای نشان ها از جمله آنها هستند.  

نبرد بر سر برلین 16 آوریل آغاز و 2 مه 1945 به پایان رسید. در طی آن ، ارتش سرخ گروه نیروهای مسلح آلمان نازی در برلین  را شکست داده  و پایتخت رایش سوم را تسخیر کرد. 78 هزار سرباز شوروی در طول نبردها  بر سر برلین  جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала