نارضایتی مسکو از تلاش واشنگتن برای تحریف نتایج جنگ جهانی دوم

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر نارضایتی مسکو از تلاش واشنگتن برای تحریف نتایج جنگ جهانی دوم
نارضایتی مسکو از تلاش واشنگتن برای تحریف نتایج جنگ جهانی دوم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه تلاش‌ آمریکا برای تحریف نتایج جنگ جهانی دوم را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو قصد دارد در خصوص تحریف نتیجه جنگ جهانی دوم و نقش اتحاد جماهیر شوروی در آن توسط ایالات متحده،" گفت و گوی جدی" با واشنگتن برگزار کند.

واکنش روسیه به بیانیه آمریکا در خصوص کشورهای پیروز در جنگ جهانی  + تصاویر
 - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه به بیانیه آمریکا در خصوص کشورهای پیروز در جنگ جهانی + تصاویر

پیشتر کاخ سفید در حساب های کاربری خود در اینستاگرام و توئیتر، پیامی منتشر کرد که در آن از آمریکا و انگلیس و بدون ذکر نامی از شوروی، به عنوان کشورهایی پیروز شده بر آلمان نازی نام برده شده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: تلاش بی وقفه واشنگتن برای تحریف موضوع تاریخی شکست نازیسم و تحریف نقش کشور ما حتی در این روزهای باشکوه 75امین سالگرد پیروزی، بسیار خشم برانگیز است. متأسفانه چنین موضعی با بیانیه اتخاذ شده در 25 آوریل توسط روسای جمهور ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ به مناسبت سالگرد نشست تاریخی سربازان شوروی و آمریکایی در سال 1945 در کنار رود البه در تضاد است.

وزارت خارجه روسیه در پاسخ به مطالب منتشر شده توسط کاخ سفید در شبکه‌های اجتماعی اعلام داشت: مقامات آمریكایی شجاعت و تمایل برای بیان حتی چند جمله در ادای احترام به نقش غیرقابل انكار و قربانیان ارتش سرخ و شوروی که به نام تمام بشریت متحمل آن شدند را نداشتند.

​وزارت امور خارجه روسیه همچنین تأکید كرد كه حقایق واقعی تاریخ را صرف نظر از تمایلی كه هم در رابطه با اتحاد جماهیر شوروی و هم در رابطه با روسیه وجود دارد، نمی‌توان نادیده گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала