واکنش روسیه به بیانیه آمریکا در خصوص کشورهای پیروز در جنگ جهانی + تصاویر

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به بیانیه آمریکا در خصوص کشورهای پیروز در جنگ جهانی + تصاویر
واکنش روسیه به بیانیه آمریکا در خصوص کشورهای پیروز در جنگ جهانی  + تصاویر
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخاروا در خصوص اطلاعیه کاخ سفید در شبکه های اجتماعی با تاکید بر پیروزی نازی ها توسط آمریکا و بریتانیا اظهار نظر نمود.

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر در صفحه های اینستاگرام و توئیتر کاخ سفید پستی منتشر شده بود که در آن آمریکا و بریتانیا به عنوان کشورهای پیروز بر نازی ها نام برده می شوند و از اتحاد جماهیر شوروی هیچ نامی به میان نمی آید.

زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در صفحه فیس بوک خود نوشت : « امروز به جای کارت تبریک  خیلی ها در توئیتر کاخ سفید با این جملات مواجه شدند: «۸ می ۱۹۴۵ آمریکا و بریتانیا بر نازی ها پیروز شدند. روح آمریکایی همیشه پیروز است. و همیشه به اینجا ختم می شود.»

به عقیده ی وی « این تصور به وجود می آید که چنین رویکردی به منظور خنثی کردن تاثیر پذیرش دو رئیس جمهور از بیانیه مشترک در ۷۵ سالگی دیدار سربازان شوروی و آمریکایی در البه است.»

زاخاروا گفت: « هر طور می خواهید بنامید: جعل، تمسخر عقل سلیم یا بازنویسی تاریخ. اما وقتی چنین نظری توسط دولت رسمی کشور که خود را «رهبر جهان آزاد»  و « مدافع دموکراسی»  و مبارز همیشگی با خبرهای جعلی می خواند، عنوان می شود، نمی توان آنرا پذیرفت.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала