گفتگوی نماینده روسیه با رئیس آژانس بین‌المللی درباره نیروگاه اتمی زاپاروژیه و سفر گروسی به ایران

CC BY-SA 4.0 / / میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وینمیخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین
میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2024
اشتراک
میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز چهارشنبه در دیدار با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، درباره نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیه و نتایج سفر گروسی به ایران گفت‌وگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، قبلاً اعلام شده بود که گروسی در روزهای 6 تا 7 مه از ایران بازدید کرده است.
اولیانوف در کانال تلگرامی خود نوشت: "من امروز با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، آقای رافائل ماریانو گروسی دیدار کردم. ما در مورد نتایج سفر اخیر وی به ایران و همچنین برخی مسائل مربوط به نیروگاه اتمی زاپاروژیه گفتگو کردیم".
گروسی و اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2024
گزارش و تحلیل
گروسی: توافقی که بدنبال آنیم به احیای برجام کمک می‌کند+ ویدیو، عکس
نیروگاه اتمی زاپاروژیه در ساحل سمت چپ دنیپر در نزدیکی شهر انرگودار واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر تعداد واحدها و ظرفیت نصب شده است - این نیروگاه دارای شش واحد نیرو با ظرفیت 1 گیگاوات است. در اکتبر 2022، نیروگاه هسته ای زاپاروژیه به مالکیت فدراسیون روسیه درآمد.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که هیچ‌کس در غرب نمی‌گوید که اوکراینی‌ها نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیه را گلوله باران می‌کنند و سپس سر و صدا به راه انداخته و روسیه را در همه چیز مقصر می‌دانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала