گروه هفت بحث درباره مصادره کامل دارایی های روسیه را متوقف کرده

© AFP 2023 / KARL-JOSEF HILDENBRANDگروه هفت بحث درباره مصادره کامل دارایی های روسیه را متوقف کرده
گروه هفت بحث درباره مصادره کامل دارایی های روسیه را متوقف کرده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2024
اشتراک
به نوشته روزنامه فایننشال تایمز مقامات گروه هفت به طور خصوصی می گویند که موضوع مصادره کامل دارایی های روسیه دیگر مورد بحث قرار نمی گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می نویسد : "در حالی که اوکراین به تلاش برای مصادره کامل دارایی های روسیه ادامه می دهد، مقامات گروه هفت به طور خصوصی گفته اند که این موضوع دیگر مورد بحث قرار نمی گیرد. در عوض، آنها در حال بررسی راه های جایگزین برای به دست آوردن منابع مالی از دارایی های مسدود شده هستند."
این روزنامه اشاره کرد، کشورهای اروپایی "از ترس اقدام تلافی جویانه" می خواهند از هر چیزی که می تواند بر دارایی ها تأثیر بگذارد، دوری کنند.
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2024
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه مصادره دارایی های روسیه را تصویب کرد
پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، گروه 7 و کشورهای اتحادیه اروپا تقریبا نیمی از ذخایر ارزی روسیه به میزان حدود 300 میلیارد یورو را مسدود کردند. کشورهای غربی فعالانه به دنبال راهی برای تصرف این دارایی ها و انتقال آنها به کی یف هستند.
کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود." وزارت امور خارجه روسیه مسدود کردن دارایی‌های روسیه را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که این اقدامات نه فقط دارایی‌های افراد خصوصی، بلکه دارایی‌های دولتی مسکو را نیز هدف قرار می‌دهد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد، روسیه در صورت مصادره دارایی های مسدود شده خود در غرب پاسخ خواهد داد. وی افزود که مسکو نیز از این امکان برخوردار است که آن وجوهی را که کشورهای غربی در روسیه نگهداری می کردند و در واکنش به تصرف ذخایر دولتی روسیه مسدود شده بودند، پس ندهد" و "شکی نیست" که مسکو عمل متقابل را انجام خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала