ظاهر شدن قبرهای مزدوران کشته شده در اوکراین در گورستان های کشورهای بالتیک + عکس و فیلم

© AP Photo / Michal Dyjukمزدوران
مزدوران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2024
اشتراک
در گورستان های کشورهای بالتیک، مانند سایر کشورهای اروپایی، قبرهای مزدوران رژیم کی یف، که توسط سربازان ارتش روسیه در جریان درگیری های مسلحانه کشته شده اند، ظاهر می شود، اما اطلاعاتی در مورد تلفات واقعی در آنجا بیان نمی شود. خبرنگار اسپوتنیک شخصاً در قبرستان نظامی آنتاکلنیو در بخش شرقی ویلنیوس پایتخت لیتوانی در این مورد متقاعد شد.
به گزارش اسپوتنیک، در آنجاست که خاکستر جسد سوزانده شده اولین مزدور لیتوانیایی کشته شده در اوکراین، به گفته رسانه های محلی، تاداس توماس، دفن شده است. طبق اعلام وزارت دفاع روسیه تا تاریخ 14 مارس 2024، 81 مزدور لیتوانیایی از 174 مزدور در اوکراین منهدم شدند. با این حال، در لیتوانی در این مورد نوشته نشده است.
این واقعیت که لیتوانیایی‌ها در درگیری ها در اوکراین مشارکت فعال دارند، توسط شبکه تلویزیونی انگلیسی SkyNews در سال 2022 گزارش شد. سفارت اوکراین در این کشور نیز در تلاش است تا مزدوران را پیدا کند: اطلاعاتی برای کسانی که مایل به پیوستن به صفوف به اصطلاح "لژیون خارجی" هستند، آشکارا در وب سایت آن قرار می گیرد. شهروندان لیتوانیایی از جمله افرادی هستند که کمیته تحقیقات روسیه در حال بررسی پرونده های جنایی آنها در ارتباط با مزدورگری است.
در اینجا اعتقاد بر این است که اولین فرد کشته شده توماس است که تحت علامت تماس "ولیکان" در تیپ 92 نیروهای مسلح اوکراین خدمت می کرد و در 23 فوریه 2024 در نزدیکی آرتیوموفسک در جمهوری خلق دونتسک در سن 42 سالگی کشته شد. یک هواپیمای بدون سرنشین روسی نارنجکی را روی خودرویی که او در حال حرکت با آن بود پرتاب کرد. اکنون فقط یک صلیب کوچک ساده که به تنهایی جدا از قبرهای دیگر ایستاده است، او را به یاد می آورد. در روی آن تابلوی "Tadas Tumas 1981-2024" قراردارد.
همچنین پرچم‌های کوچک اوکراینی وجود دارد و دقیقاً روی زمین سه شورون نظامی وجود دارد که روکش نشده است: نشان تیپ بین‌المللی اوکراین، دیگری با پرچم لیتوانی و اوکراین، و سومی با تصویر جمجمه با مار در حال خزیدن به بیرون از آن و کتیبه "ماموریت جزیره زمستانی تا پیروزی".
گورستان های آمریکا مملو از قبرهای مزدوران کشته شده در اوکراین هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2024
گورستان های آمریکا مملو از قبرهای مزدوران کشته شده در اوکراین هستند + فیلم و عکس
توماس قبل از اینکه در نوامبر 2023 به عنوان مزدور به اوکراین برود، به عنوان مرزبان در مرز لیتوانی و بلاروس مشغول به کار بود.
حتی رئیس جمهور لیتوانی گیتاناس ناوسدا و وزیر کشور آگنه بیلوتایت در مراسم تشییع وی حضور داشتند.
توماس تنها مزدوری از کشورهای بالتیک نیست که هنگام مشارکت در جنایات رژیم کی یف علیه ساکنان دونباس جان باخت. تانل کریگول مزدور استونیایی نیز به همین سرنوشت دچار شد. او از سال 2017 در نیروهای مسلح استونی خدمت کرده و دو بار در عملیات نظامی در افغانستان شرکت کرده است. در دسامبر 2022 به عنوان مزدور به اوکراین رفت. او در "لژیون بین المللی" اوکراین خدمت کرد و عمدتاً در نبردهای منطقه خارکف و جمهوری خلق دونتسک، به ویژه در نبردی بر سر آرتیوموفسک که نیروهای مسلح اوکراین ب در بهار 2023 در آن شکست خوردند، شرکت کرد. کریگول در حین حمله هواپیماهای بدون سرنشین روسی در نزدیکی شهر کراسنی لیمان در جمهوری دی پی آر در سن 29 سالگی جان باخت. به گزارش رسانه های استونی، او پس از ایوو ژوراک دومین مزدور استونیایی شد که در اوکراین جان باخت. او در شهر تارتو استونی به خاک سپرده شده است.
رهبران غربی بارها تامین مالی تحویل تسلیحات به اوکراین را یک سرمایه گذاری موفق یا هوشمند خوانده اند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اظهار داشت، جنگ نیابتی با تسلیحات آمریکایی "به جلوگیری از قرار گرفتن سربازان آمریکایی در معرض خطر کمک می کند" و لوید آستین، رئیس پنتاگون اشاره کرد که میلیاردها دلار اختصاص داده شده توسط کنگره در نهایت به صنعت دفاعی ایالات متحده منتهی می شود.
با این حال، تنها اوکراینی‌ها از جمله کسانی نیستند که به قیمت جان خود از "به خطر افتادن سربازان آمریکایی" جلوگیری می‌کنند. همانطور که تحقیقات اسپوتنیک نشان داده است، گورهای مزدوران خارجی در لهستان، فرانسه و آلمان وجود دارد. وزارت دفاع روسیه از انهدام مزدوران از ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، گرجستان و سایر کشورها گزارش می دهد و مرتباً از جمله به مکان هایی که خارجی ها در کنار کیف در آنها متمرکز شده بودند گزارش می دهد.
وزارت دفاع روسیه بارها به شهروندان خارجی نسبت به سفر به اوکراین هشدار داده و تاکید کرده است که مزدوران بر اساس قوانین بین‌المللی انسانی جنگجو نیستند و از حقوق اسیران جنگی برخوردار نیستند
به گفته وزارت دفاع روسیه، علاوه بر لیتوانیایی ها، از مجموع ۱۹۰ مزدور لتونی، ۹۵ نفر و از ۱۹۰ مزدور استونیایی ۸۵ نفر در اوکراین کشته شدند. در مجموع، در طول عملیات ویژه نظامی ، 13387 مزدور خارجی برای شرکت در نبردها در کنار رژیم کی یف وارد اوکراین شدند. در این مدت 5962 شبه نظامی از بین رفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала