ماکرون اعزام نیروهای مسلح به اوکراین را در صورت پیشروی شدید روسیه را منتفی ندانست

© Sputnik / Сергей Гунеевمکرون
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2024
اشتراک
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که در صورت عبور روسیه از خطوط مقدم جبهه ، امکان اعزام نیروهای مسلح به اوکراین را منتفی نمی دادند.
به گزارش اسپوتنیک، ماکرون در مصاحبه با نشریه اکونومیست، در پاسخ به این سوال که آیا همچنان به ایده احتمالی اعزام نیرو به اوکراین متعهد است، پاسخ داد: "کاملاً". سپس از رئیس جمهور پرسیده شد که آیا معتقد است اگر " در صورت بروز ضرورت مهار روسیه " سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز باید از این ایده حمایت کنند.
ماکرون اظهار داشت: "اگر روسیه تصمیم بگیرد که بیشتر از این پیش برود، به هر حال همه ما باید این سوال را بپرسیم... اگر روسیه خط مقدم جبهه را در هم بشکند، اگر درخواستی از اوکراین وجود داشته باشد، که امروز چنین نیست، ما به طور مشروع باید از خود این سوال را از خود بکنیم. من معتقدم که منتفی دانستن پیشاپیش چنین چیزی به این معنی است که از دو سال گذشته هیچ درس عبرتی نگرفته باشیم".
ارتش فرانسه در جریان رزمایش خود سناریوهای درگیری در اوکراین را تمرین کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2024
چهار سناریو مشارکت فرانسه در درگیری اوکراین که رسانه ها از آنها نام بردند
در فوریه، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که پاریس برای جلوگیری از "پیروزی روسیه در این جنگ" هر کاری انجام خواهد داد. در کنفرانسی درباره کمک به رژیم کی یف، او موضوع اعزام نیروها به منطقه نبردها را مطرح کرد، اما نه رهبران اروپایی و نه اپوزیسیون در کشورش از او حمایت نکردند. در آغاز ماه مارس، رئیس جمهوری فرانسه همچنین تاکید کرد که کشور وی "هیچ محدودیت یا خط قرمزی" در زمینه حمایت از اوکراین ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала