گزارش و تحلیل

درگیری در اوکراین یک دایره مرگ است که برای حفظ هژمونی ایالات متحده طراحی شده است

© AP Photo / Virginia Mayoناتو
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2024
اشتراک
رسانه: ناتو می تواند به دلیل شکست نیروهای مسلح اوکراین مستقیما وارد درگیری شود.
اسپوتنیک مطلب تحلیلی از "الخلیج" امارات متحده عربی را که به وضعیت اوکراین اختصاص دارد، مورد توجه شما قرار می دهد:
بلافاصله پس از اینکه سنای ایالات متحده سه شنبه گذشته بسته کمکی را برای حامیان واشنگتن - کی یف، تل آویو و تایپه تصویب کرد، رئیس جمهور ایالات متحده لایحه ای را برای اختصاص 61 میلیارد دلار به اوکراین امضا کرد. جو بایدن گفت که آمریکا "متحدان خود را تنها نخواهد گذاشت و در کنار آنها خواهد بود".
به دنبال آن، پنتاگون بلافاصله شروع به انتقال گلوله های توپخانه، خودروهای زرهی و سامانه های پدافند هوایی به اوکراین پرداختت که ولادیمیر زلنسکی برای مقابله با پیشروی نیروهای روسی در بخشهای مختلف جبهه به ویژه در جهت خارکف درخواست کرد.
کی یف کمک های آمریکا را بسیار مهم می داند. کایسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند نیز تصویری تلخ را در میدان نبرد توصیف کرد و تاکید کرد که "به دلیل کمبود مهمات، وضعیت دشوارتر شده است". الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین خاطرنشان کرد که ارتش او فاقد تسلیحات وعده داده شده توسط غرب است و این یکی از دلایلی است که اوکراین به حالت تدافعی می رود.
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2024
کرملین: شرکت مستقیم آمریکا در درگیری اوکراین نتیجه عملیات ویژه نظامی روسیه را تغییر نخواهد داد
اما آیا کمک غرب برای بهبود موقعیت نیروهای مسلح اوکراین و دادن فرصت مقاومت در برابر هجوم ارتش روسیه کافی است؟ تمام گزارش های اکثر کشورهای غربی و تحلیلگران نظامی تایید می کنند که این بسته کمکی راه حل جادویی نخواهد بود که پیروزی اوکراین را تضمین کند. مسکو همچنین مطمئن است که عرضه تسلیحات آمریکایی به کی یف وضعیت میدان نبرد را به نفع اوکراین تغییر نخواهد داد، زیرا نیروهای روسی ابتکار عمل را در دست دارد. مسکو همچنین معتقد است که حمایت نظامی آمریکا اوکراین را مجبور می کند تا آخرین سرباز بجنگد.
اگر آمریکا علیرغم عدم پیروزی یا امکان بازپس گیری سرزمین های از دست رفته در جنگی که بیش از دو سال پیش آغاز شد، بر حمایت از اوکراین پافشاری می کند، واشنگتن چه می خواهد؟ چه چیزی جز ادامه درگیری، خونریزی اوکراین به دلیل خسارات جانی و مادی جدید و فرسودگی روسیه؟
18 عضو از 32 عضو ناتو 2 درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف دفاع می کنند، در حالی که سایر کشورها به خواسته ها از خود برای افزایش هزینه های دفاعی پاسخ نداده اند. این امر نشان می‌ دهد که این کشورها به وضوح نمی‌ خواهند وارد یک رویارویی بزرگ ‌تر شوند.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2024
وزارت خارجه روسیه: زلنسکی با پول آمریکا،اوکراینی ها را فریب می دهد
ناتو برای جلوگیری از شکست اوکراین، هنوز می تواند تصمیم بگیرد که مستقیماً در درگیری روسیه و اوکراین دخالت کند. اما همانطور که در غرب می گویند، چنین تصمیمی برای کل قاره اروپا بسیار خطرناک است. ائتلاف آتلانتیک شمالی، که به کی یف قول داده حمایت مورد نیاز اوکراین را ارائه دهد، وعده های بسیار زیادی داده و بسیار کم عمل می کند. این امر در مورد هماهنگی اقدامات مشترک، تولید تسلیحات و تخصیص بودجه برای گسترش پایگاه نظامی-صنعتی صدق می کند.
با توجه به اینکه هیچ چشم اندازی برای پیروزی اوکراین در درگیری با روسیه وجود ندارد، چگونه می توان از این دایره مرگ که برای حفظ هژمونی ایالات متحده طراحی شده است، خارج شد؟
گزینه های زیر در دسترس هستند: ادامه درگیری و دو برابر کردن ضرر؛ قانع كردن كي یف و به دنبال آن واشنگتن براي دادن امتيازات دشوار در ميز مذاكره كه ساير طرفها نيز در آن شركت خواهند كرد؛ وارد شدن به رویارویی مستقیم جهانی.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала