اعتراف دشوار برای رژیم کی یف پس از حملات روسیه

© Sputnik / Vitaly Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر منظره کی یف
منظره کی یف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2024
اشتراک
دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه با نشریه فارین پالیسی گفت: بیش از نیمی از سیستم انرژی اوکراین در نتیجه حملات روسیه آسیب دیده است.
به گزارش اسپوتنیک، او گفت: "<…> نیمی از سیستم انرژی ما آسیب دیده است، و ما هنوز باید کشور را اداره کنیم، عملیات نظامی انجام دهیم و حمایت تمام جهان را دریافت کنیم."
کولباهمچنین اعتراف کرد که در طول دو سال درگیری، روسیه در تولید تسلیحات "از کل اتحاد غربی" موفق‌تر بوده است.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قبلاً قانونی را برای کمک به متحدان خارجی از جمله اوکراین که 61 میلیارد دلار برای ادامه رویارویی با روسیه دریافت می کند، امضا کرده بود. پنتاگون بلافاصله پس از امضای سند مربوطه توسط بایدن، اعلام کرد که ایالات متحده در حال از سرگیری تحویل وسایل نظامی به اوکراین با بسته ای به ارزش یک میلیارد دلار است.
ارتش روسیه تأسیسات نظامی در یکی از شهرهای اوکراین را هدف قرار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ارتش روسیه تأسیسات نظامی در یکی از شهرهای اوکراین را هدف قرار داد
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین مانع حل و فصل درگیری است ، کشورهای ناتو را مستقیماً به درگیری کشانده و به منزله " بازی با آتش است". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل نظامی در انگلیس ، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری شرکت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتبر 2022 - دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه که به گفته مقامات روسی، سرویس های ویژه اوکراین در ورای ان قرار داشت، حمله به زیرساخت های اوکراین را آغاز کردند. حملاتی علیه تأسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر این کشور انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق گوناگون اوکراین و گاهی در سراسر این کشور اعلام شده است. همزمان، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، دیمیتری پسکوف، اعلام کرد که نیروهای روسی در نبرد با نیروهای مسلح اوکراین به ساختمان های مسکونی و زیرساخت های اجتماعی حمله نمی کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала