- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ارتش روسیه یک ماشین نظامی آمریکایی برای تخلیه آبرامز را در نزدیکی آودیوکا منهدم کرد + فیلم

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر تانک تی ـ 72 ارتش روسیه
تانک تی ـ 72 ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2024
اشتراک
پرسنل نظامی منطقه نظامی مرکزی روسیه یک خودروی زرهی تعمیر و تخلیه آمریکایی M88A Hercules را که از جمله برای تخلیه تانک مشهور آبرامز در نظر گرفته شده، منهدم و از محور آودیوکا تخلیه کردند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این تعدادی از رسانه ها از تحویل 8 دستگاه خودروی M88A Hercules به کی یف خبر داده بودند. ارتش آمریکا از سال 1959 از این خودروهای زرهی استفاده می کند. این تجهیزات برای تخلیه تانک ها از جمله آبرامز آمریکایی طراحی شده است.
معاون فرمانده هنگ ارتش روسیه با علامت تماس "کازان"گفت: "خودروی زرهی تعمیر و تخلیه M88A بر اساس تانک M48 تولید شده توسط ایالات متحده آمریکا ساخته شده است. این ماشین نظامی در جریان عملیات تهاجمی در محور آویوکا در منطقه روستای بردیچی توسط واحدهای تهاجمی گروه نیروهای "مرکزی" ما متوقف و تصرف شد".
به گفته وی، نظامیان اوکراینی این خودرو را در میدان نبرد رها کردند و به نوبه خود توسط نیروهای تهاجمی گروه مرکز به عنوان غنیمت گرفته شد.
این سرباز روسیه گفت: "با توجه به آسیب ها، فکر می کنم این خودرو با کمک یک پهپاد FPV متوقف شده و محفظه موتور آن آتش گرفته است."
وی تصریح کرد: این خودرو حدود 50 سال قدمت دارد و برای تخلیه تانک های آبرامز به اوکراین منتقل شده است. این مدل در تعدادی از شاخص ها نسبت به مدل های مشابه ساخت روسیه کیفیت پایین تری دارد. به گفته این متخصص، این خودرو در چند روز آینده بازسازی خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала