حوثی های یمن مدعی حمله به یک ناوشکن آمریکایی شدند

© Video frame from the Almasirah TVسرتیپ یحیی سریع، سخنگوی حوثی ها
سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی حوثی ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2024
اشتراک
جنبش شیعی انصارالله (حوثی ها) که بر شمال یمن حکومت می کند، پس از یک وقفه یک هفته ای، از عملیات نظامی جدیدی علیه کشتی های آمریکایی و اسرائیلی و همچنین یک ناوشکن آمریکایی در خلیج عدن و اقیانوس هند خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی حوثی ها در شبکه تلویزیونی المسیره گفت": در پاسخ به ظلم به مردم فلسطین و تجاوزات آمریکا و انگلیس به کشورمان، نیروی دریایی یمن با استفاده از تعدادی موشک مناسب مستقر در ناو، عملیات نظامی علیه شناور آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) در خلیج عدن انجام داد که اصابت آنها به این شناور دقیق بود".
نیروی هوایی یمن همزمان دو عملیات نظامی انجام داد که یکی از آنها یک ناوشکن آمریکایی را در خلیج عدن با استفاده از تعدادی پهپاد و دیگری یک کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) را در اقیانوس هند با استفاده از یک هواپیما هدف قرار داد. تعداد زیادی پهپاد هر دو با موفقیت به اهداف خود دست یافتند.
الحوثيون في صنعاء، اليمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2024
رهبر حوثی‌های یمن: انگلیس قادر به سرنگونی و انهدام موشک‌های ما نیست
سخنگوی حوثی‌ها مشخص نکرد که این کشتی‌ها چه مدت مورد حمله قرار گرفته‌اند، اما شرکت امنیتی دریایی بریتانیایی آمبری از این حادثه در سواحل بندر عدن یمن خبر داده است.
سخنگوی ارتش حوثی خاطرنشان کرد: "نیروهای مسلح یمن تا پایان تجاوز و پایان محاصره مردم فلسطین در نوار غزه، به مانع تراشی برای کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های در حال حرکت به سوی بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند ادامه خواهند داد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала