افشای تعداد موشک های ATACMS که آمریکا به اوکراین تحویل داده

© Photo / Public domain موشک های ATACMS
 موشک های ATACMS - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2024
اشتراک
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از منابع خود اطلاع داد که ایالات متحده بیش از 100 موشک عملیاتی تاکتیکی برد بلند ATACMS را به اوکراین تحویل داده است.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه با استناد به یک مقام آمریکایی خاطرنشان ساخت:" در اواسط فوریه، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، به طور مخفیانه تصمیم به ارسال بیش از 100 موشک دوربرد و همچنین تعداد زیادی مهمات خوشه‌ای به اوکراین را تصویب کرد. آنها بخشی از یک محموله 300 میلیون دلاری سلاح به اوکراین در ماه مارس بودند".
منبع اشاره کرد، ایالات متحده هفته گذشته مخفیانه موشک های ATACMS را به اوکراین رساندند و نیروهای اوکراینی بلافاصله از این سلاح ها استفاده کردند.
به نوبه خود، دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری، با اظهار نظر در مورد این خبر، تأکید کرد که روسیه به هدف خود خواهد رسید، اما این مسئله برای خود اوکراین مشکلات بیشتری ایجاد خواهد کرد.
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2024
کرملین: شرکت مستقیم آمریکا در درگیری اوکراین نتیجه عملیات ویژه نظامی روسیه را تغییر نخواهد داد
روز چهارشنبه، پنتاگون تحویل موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی برد بلند ATACMS را برای استفاده، از آنها "در قلمرو تحت حاکمیت اوکراین" تأیید کرد. به گفته پنتاگون ، این موشک ها در بسته کمک نظامی اعلام شده در ماه مارس گنجانده شده و در ماه آوریل به اوکراین رسانده شد. رسانه ها گزارش می دهند که اوکراینی ها قبلاً دو بار از آنها علیه اهدافی در عمق خطوط پشت جبهه روسیه استفاده کرده اند.
مسکو از سال گذشته در مورد استفاده ارتش اوکراین از موشک‌های ATACMS صحبت می‌کرد، اما به گفته رسانه‌های آمریکایی، این بار این تحویل برای اولین بار شامل نوعی از این موشک با شعاع تخریب 300 کیلومتر بوده است.
ارتش روسیه با موفقیت در حال مقابله با این مهمات است. از جمله هفته گذشته وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نظامیان سه موشک ATACMS را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده اند.
ATACMS یک موشک بالستیک عملیاتی - تاکتیکی است که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده است. این موشک را می توان از سامانه های موشکی پرتاب چمندگانه از جمله M142 HIMARS پرتاب کرد. اکتبر گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تصمیم آمریکا برای ارسال این موشک ها به اوکراین را اشتباه دیگری خواند. به گفته وی، چنین تسلیحاتی خطر بیشتری ایجاد می کنند، اما نمی تواند وضعیت را در خط تماس رزمی به طور اساسی تغییر دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала