امضای هشت سند همکاری بین ایران و پاکستان

© IRNAامضای هشت سند همکاری بین ایران و پاکستان
امضای هشت سند همکاری بین ایران و پاکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2024
اشتراک
در سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان، هشت سند همکاری وتوافق نامه و یادداشت تفاهم میان دو کشور به امضا رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، همزمان با سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، مقامات دو کشور در حضور رئیسی و محمدشهباز شریف نخست وزیر پاکستان، 8 سند همکاری وتوافق نامه و یادداشت تفاهم به امضا رساندند.
بر اساس این خبر، اولین موافقت نامه که به امضای طرفین رسید همکاری های امنیتی بین دوکشور است. موافقت نامه دوم موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران وجمهوری پاکستان است.
ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، امروز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.
رئیس‌جمهور ایران پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور شرکت کرد. رئیسی در این سفر همچنین با آصف‌علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات می‌کند.
ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر آمریکایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2024
ایلان ماسک واشنگتن را به ضربه زدن به "پول های" آمریکا در ایران متهم کرد
علاوه بر آن، رئیس جمهور روابط ایران و پاکستان را پیوندی ناگسستنی تعریف کرد و گفت: «ما با کشور دوست و برادر و همسایه مان پاکستان فقط به عنوان دو کشور همسایه مطرح نیستیم روابط دو کشور روابط تاریخی تمدنی و عمیق اعتقادی و دینی است امری که ملت بزرگ ایران را با مردم بزرگ پاکستان پیوند می‌دهد اعتقادات است این پیوند ناگسستنی است».
وی با اشاره به اینکه دو کشور باید در حوزه های اقتصادی سیاسی تجاری و فرهنگی و همه سطوح روابط خود را ارتقا بخشند، خاطر نشان کرد: «ظرفیت های بسیاری بین ایران و پاکستان است که تبادل این ظرفیت ها در جهت منافع دو کشور و ملت می تواند به کار گرفته شود در نشست هایمان با نخست وزیر و دولت تصمیم گرفتیم در حوزه های اقتصادی سیاسی تجاری و فرهنگی و همه سطوح روابط خود را ارتقا بخشیم».
رئیسی مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم را یکسان دانست و تصریح کرد: «هر دو در مبارزه با ناامنی ها جرایم سازمان یافته مواد مخدر و انواع ناامنی ها مصمم هستیم و این نگاه مشترک هر دو کشور است در یک کلمه دفاع از حقوق بشر محور همکاری های دو کشور است چه همکاری های دو جانبه چه منطقه ای و چه بین المللی».
رئیس جمهور با اشاره به تداوم همکاری بین دو دولت ایران و پاکستان بیان کرد: «ممکن است برخی همکاری های دو کشور را نپسندند مهم نیست مهم ان است که تداوم همکاری های دولت های دو کشور به نمایندگی از مردم آنها ادامه یابد و مصممیم این همکاری ها را در سوطح بالا ارتقا ببخشیم».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала