آیا واردات گاز مایع از روسیه توسط اتحادیه اروپا تحریم خواهد شد؟

© Sputnik / Ilja Pitalevمذاکرات روسیه و پاکستان برای ساخت خط لوله گاز شمال-جنوب
مذاکرات روسیه و پاکستان برای ساخت خط لوله گاز شمال-جنوب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2024
اشتراک
وزیر خارجه سوئد: کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند در چهاردهمین بسته تحریم ها علیه روسیه، ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع را لحاظ کنند.
به گزارش اسپوتنیک، توبیاس بیلستروم، وزیر خارجه سوئد گفت که کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند در چهاردهمین بسته تحریم ها علیه روسیه، ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع را لحاظ کنند.
بیلستروم پس از ورود به نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: "ما در مورد چگونگی افزایش حمایت از اوکراین رایزنی خواهیم کرد. تصویب چهاردهمین بسته تحریمی یکی از مهم ترین مواردی است که قصد داریم در قالب آن واردات گاز طبیعی مایع روسیه را ممنوع کنیم."
روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش علیه روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش آن است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب شجاعت پذیرش شکست تحریم های خود علیه روسیه را ندارد. در کشورهای غربی بارها نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه مطرح شده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
رهبران اتحادیه اروپا بر سر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق رسیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2024
گزارش و تحلیل
رهبران اتحادیه اروپا بر سر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق رسیدند
گفتنی است، پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند وابستگی خود به منابع انرژی روسیه را کاهش دهند. اتحادیه اروپا عرضه چندین نوع حامل انرژی از روسیه را تحریم کرد. در ماه اوت 2022، عرضه زغال سنگ و در دسامبر، عرضه نفت دریایی ممنوع شد.
اکنون فقط از طریق خط لوله "دروژبا" این ماه خام به اروپا می رسد. در فوریه سال 2023، تحریم‌های مربوط به منابع دریایی فرآورده‌های نفتی اجرایی شد.
روسیه در واکنش به این محدودیت‌ها و تحریم، فروش گاز به کشورهای غیردوست را بر اساس پرداخت با ارز آن کشورها ممنوع کرد. پس از آن، سهم گاز روسیه در بازار اروپا از 45 درصد در سال 2021 به حدود 7.5 درصد در سال 2022 کاهش یافت.
اوایل ماه مارس سال 2023، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفت که اتحادیه اروپا بر وابستگی به گاز روسیه غلبه کرده است.
اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که این تصمیم بوداپست است و بروکسل تا کنون در مورد خطر وابستگی فقط به یک تامین کننده انرژی "درس خود را یاد گرفته است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала