- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آزادسازی "نوومیخایلوفکا" در جمهوری دونتسک توسط ارتش روسیه

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر نیروهای روسیه در عملیات ویژه
نیروهای روسیه در عملیات ویژه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2024
اشتراک
طی شبانه روز گذشته واحدهای گروه "غرب" مواضع سودمندتری را در اختیار گرفتند؛ دشمن حدود 25 سرباز خود را از دست داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل شهرک نوومیخایلووکا در جمهوری خلق دونتسک را در اختیار گرفتند. در نتیجه اقدامات موفقیت آمیز، واحدهای گروه نیروهای "جنوب" شهرک نوومیخایلوفکا جمهوری خلق دونتسک را به طور کامل آزاد کردند و وضعیت تاکتیکی را در امتداد خط مقدم بهبود بخشیدند.
در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «طی شبانه روز گذشته واحدهای گروه "غرب" مواضع سودمندتری را در اختیار گرفتند؛ دشمن حدود 25 سرباز خود را از دست داد. واحدهای گروه "مرکز" نیروهای مسلح روسیه 9 ضد حمله دشمن را دفع کردند؛ کی یف حدود 365 سرباز خود را از دست داد».
خاطرنشان می شود که نیروی انسانی و تجهیزات تیپ های 10 تهاجم کوهستانی، 79، 92 حمله هوایی، 46، 81، 22، 23، 28، 41، 93 تیپ مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در مناطق بلوگروفکا جمهوری لوهانسک و اسپورنی، مینکووکا، کلشچفکا، چاسوف یار، آندریفکا و اوستروی در جمهوری خلق دونتسک مورد ضربه قرار گرفتند.
در اعلامیه وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است: «علاوه بر این، گروه "جنوب" سه ضد حمله توسط گروه های تهاجمی تیپ 33 مکانیزه و 80 حمله هوایی نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق بوگدانوفکا و پابدا جمهوری خلق دونتسک دفع کرد.
تلفات نیروهای مسلح اوکراین بالغ بر 410 پرسنل نظامی، 9 خودرو، توپخانه خودکششی گووزدیکا 122 میلی متری اعلم شده و ایستگاه جنگ الکترونیک انکلاو آسیب دیده و یک انبار مهمات نیز نابود شده است».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала