- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

تلفات اوکراین در شکست 8 ضد حمله کی یف توسط نیروهای روسیه

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر نظامیان گروه روسی "مرکز" در عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نظامیان گروه روسی مرکز در عملیات ویژه روسیه در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: واحدهای یگان "مرکز" مواضع تاکتیکی خود را بهبود بخشیدند و 8 ضدحمله اوکراین در مناطق دونتسک دفع شد و اوکراین 360 نظامی خود را از دست داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز 21 آوریل (یکشنبه) گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراین در یک روز 440 نیروی خود را در منطقه مسئولیت یگان های "مرکز" و "جنوب" از دست دادند.
به گزارش وزارت دفاع روسیه، واحدهای یگان "غرب" مواضع سودمندتری را گرفتند و نیروی انسانی وتجهیزات اوکراین را هدف قرار دادند.
این وزارتخانه افزود: "دشمن 50 نیرو، یک خودروی جنگی پیاده و دو خودرو خود را از دست داد. علاوه بر این، در جریان نبرد توپخانه ای، یک هویتزر 155 میلی متری ام 777 و دو قبضه اسلحه 105 میلی متری 1م 119 ساخت ایالات متحده، دو هویتزر 152 میلی متری امستا-بی، یک توپ خودکششی 152 میلی متری آکاتسیا و یک توپخانه خودکششی 122 میلی متری "گوزدیکا"، چهار فروند هویتزر 122 میلی متری دی-30، یک اسلحه MT-12 "راپیر" 100 میلی متری، یک خودروی رزمی متعلق به سامانه پرتاب چندگانه "گراد" منهدم شد."
بر این اساس، واحدهای یگان "مرکز" با اقدامات فعالانه، مواضع تاکتیکی خود را بهبود بخشیدند و شکست همه جانبه ای را بر نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شهرک های لنینسکویه و نووکالینوو وارد کردند. در طول یک روز، هشت ضدحمله توسط گروه‌های تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مختلف دونتسک دفع شد، نیروهای مسلح اوکراین حدود 360 پرسنل نظامی، یک خودروی جنگی زرهی، هشت خودرو، یک هویتزر 155 میلی متری ام 777 ساخت آمریکا و همچنین یک انبار سوخت برای تجهیزات نظامی را از دست دادند.
وزارت خارجه روسیه در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2024
در مسکو قتل یکی از خبرنگاران نظامی روسیه را جنایت خونین اوکراین نامیدند
گفتنی است، در 17 فوریه، در طی عملیات تهاجمی، واحدهای گروه از نیروهای مرکز به طور کامل آودیوکا را آزاد کردند و تا عمق 8.6 کیلومتری پیشروی کردند که زنگ خطر حمله به "قلب اوکراین" تلقی شد. مساحت کل قلمرو آزاد شده 31.75 کیلومتر مربع بود. دشمن بیش از 1.5 هزار نیرو را از دست داد.
وزارت دفاع روسیه تصاویر جدیدی از تجهیزات نظامی رها شده در کنار جاده ها در حومه آودیوکا در جریان فرار بی نظم نیروهای مسلح اوکراین منتشر کرده است.
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: در حال حاضر، پرسنل نظامی نیروهای مسلح روسیه اقداماتی را با هدف پاکسازی مناطق حومه شهر آودیوکا از شبه نظامیان نیروهای مسلح اوکراین و مسدود کردن مسیر حرکت واحدهای آنها انجام می دهند.
پیشتر سدریک لیتون، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده در گفتگویی با "سی ان ان"، اظهار داشت که تصرف آودیوکا به ارتش روسیه این فرصت را می دهد تا به عمق دفاع اوکراین حمله کند.
این افسر گفت: "روس‌ها این شهر را تصرف کرده‌اند و اکنون، در تئوری، می‌توانند پیشروی خود به قلب اوکراین را ادامه بدهند".
به گفته لیتون، از دست دادن آودیوکا به این معنی است که انجام عملیات نظامی هم در دونباس و هم در نزدیکی شبه جزیره کریمه برای نیروهای مسلح اوکراین دشوارتر می شود.
خدمه نظامی سامانه پدافند هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نیروهای مسلح اوکراین با استفاده از بالون سعی کردند به روسیه حمله کنند
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کرملین پس از شنیدن گزارش سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه درباره تصرف آودیوکا این موفقیت و پیروزی مهم را به ارتش روسیه تبریک گفت.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "در نتیجه مساحت ۳۱.۷۵ کیلومتر مربع از چنگ ملی‌گرایان اوکراینی آزاد شد. تلفات دشمن در نبردهای آودیوکا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵۰۰ پرسنل نظامی بوده است. تنها گروه‌های پراکنده انفرادی از شبه نظامیان اوکراینی زیر فشار آتشباری مستمر نیروهای روسی، موفق شدند با رها کردن سلاح‌ها و تجهیزات نظامی خود، آودیوکا را با عجله ترک کنند".
این وزارتخانه تصریح کرد: "در حال حاضر اقداماتی برای پاکسازی نهایی شهر از وجود شبه نظامیان و مسدود کردن فعالیت واحدهای اوکراینی که شهر را ترک کرده و در کارخانه کک-شیمیایی آودیوکا مستقر شده‌اند، در حال انجام است. آزادسازی آودیوکا امکان دور کردن خط مقدم از دونتسک را فراهم کرد و از این طریق به طور قابل توجهی از آن در برابر حملات تروریستی رژیم جنایتکار کی‌یف محافظت خواهد کرد".
آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که از آغاز عملیات ویژه، مبارزه برای کنترل آن ادامه دارد. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم از آنجا پایتخت جمهوری خلق دونتسک و دیگر شهرک های دونباس را گلوله باران می کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала