حماس: اسرائیل از آمریکا می خواهد در جنگ علیه ایران شرکت کند

اسرائیل و آمریکا، غزه
 اسرائیل و آمریکا، غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2024
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل نتانیاهو نمی خواهد جنگ در غزه پایان یابد.
به گزارش اسپوتنیک، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در مصاحبه ای با خبرگزاری دولتی ترکیه، آنادولو، گفت که اسرائیل از آمریکا می خواهد که در جنگ علیه ایران شرکت کند یا به یک "شاخه نظامی" تبدیل شود.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نمی خواهد جنگ در غزه پایان یابد، بلکه می خواهد دامنه آن را گسترش دهد تا منطقه ای شود. به همین ترتیب، او از آمریکایی ها می خواهد که به هز شکل ممکن در جنگ شرکت کنند.
هنیه افزود: «به ویژه علیه ایران یا اینکه یک شاخه نظامی در خدمت اسرائیل باشد».
پیشتر، طوری که رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند اسرائیل بامداد روز 19 آوریل (جمعه) یک حمله تلافی جویانه "محدود" به اهدافی در ایران انجام داد که انفجارهایی در نزدیکی شهر اصفهان گزارش شد.
خبرگزاری صدا و سیما ایران گزارش داد در تعدادی از استان های کشور سامانه های پدافند هوایی به نزدیک شدن پهپادها پاسخ دادند. خبرگزاری تسنیم نوشت تاسیسات هسته ای استان اصفهان کاملاً ایمن است. در همان زمان، سه مقام ایرانی در گفتگو با نیویورک تایمز تأیید کردند که هدف این حملات یک پایگاه هوایی در نزدیکی اصفهان بوده است. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، گفت، پهپادهای سرنگون شده بر فراز اصفهان هیچ خسارتی نداشته و رسانه‌های "طرفدار اسرائیل" را به تلاش برای اغراق در تأثیر این حمله متهم کرد. این حمله تقریبا یک هفته پس از حمله موشکی گسترده ایران به اسرائیل انجام شد.
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2024
سخنگوی کرملین: اظهار نظر درباره حمله اسرائیل به ایران بدون درک جزئیات زود است
گفتنی است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 13 آوریل (یکشنبه شب) اعلام کرد که در پاسخ به انهدام کنسولگری ایران در سوریه توسط هواپیماهای اسرائیلی در اوایل فروردین ماه به خاک اسرائیل حمله می کند. به گفته منابع مختلف، این حمله از چند ده تا صدها موشک و هواپیماهای بدون سرنشین، از جمله پهپادهای کامیکازه "شاهد" تشکیل شده است.
نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که نیروهای مسلح این رژیم در آماده باش کامل هستند. پنتاگون گفت که از اسرائیل حمایت خواهد کرد و نمایندگی ایران در سازمان ملل آنچه را که در حال رخ دادن است مناقشه بین تهران و تل آویو خواند و از واشنگتن خواست که از این امر "دور بماند".
نیروی هوایی اسرائیل روز اول آوریل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه حمله کرد. بنابر اعلام سپاه، هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار عالی رتبه به نام‌های محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند. تهران گفت که حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала